Avast v dnešní podobě
Strategie Avastu je v současnosti zaměřena na ochranný software nejen pro osobní počítače, kde růst již zpomaluje, ale také na mobilní zařízení a bezpečnostní řešení pro zákazníky z řad malých a středních firem. Avast proto rozvíjí i placené produkty, například na správu firemních mobilních účtů, na čištění disků nebo na správu hesel.
Firma má podle informací na webu přes 400 milionů uživatelů po celém světě, každý měsíc zablokuje miliardu útoků a zaměstnává více než 1700 lidí. Avast je podle objemu tržeb druhou největší antivirovou firmou na světě za americkým Symantecem.
Avast loni zvýšil čistý zisk o 19 procent na 322,3 milionu USD, tedy v přepočtu 7,4 miliardy korun. Tržby stouply o 5,6 procenta na 873,1 milionu USD, což je přibližně 20 miliard korun. Provozní zisk EBITDA se zvýšil o 7,9 procenta na 483 milionů USD. K hlavním trhům společnosti patří USA a Kanada, Brazílie, Francie, Rusko a Německo.
Loni na podzim se Avast stal terčem kybernetické špionáže. Pokus o špionáž zaměřenou na produkty firmy byl odhalen na přelomu září a října. Avast na odvrácení útoku spolupracoval s policií a Bezpečnostní informační službou (BIS). Útok pocházející pravděpodobně z Číny cílil na nástroj na optimalizaci počítače CCleaner.
Následovala kauza, v rámci které experti technologických serverů Motherboard a PCmag upozornili, že Avast prodává podrobná data o svých uživatelích prostřednictvím dceřiné společnosti Jumpshot.
Firma v reakci uvedla, že od popsaných praktik už v prosinci upustila. Po následné globální vlně kritiky a propadu ceny akcí na burze letos Avast divizi Jumpshot zcela zrušil.