Iva Špačková
13. 9. 2018 6:20
Ekonomiku podrývá nedostatek vhodných zaměstnanců, a pokud se samotní uchazeči o práci i firmy nezačnou měnit, bude ještě hůř. Podívejte se na přehled nejžádanějších profesí v Česku i ve světě, jak ho zpracovala personální společnost ManpowerGroup.
Strategie budoucnosti – 4P
Způsob, který firmám dokáže zajistit lepší vyvážení jejich potřeb ohledně vhodných zaměstnanců, už podle Rezlerové existuje. Je založen na čtyřech pilířích, které musí firmy komplexně provádět. V praxi se mu říká 4P, pod čímž se skrývají hesla pěstovat, přivádět, půjčovat si a posouvat.
- Pěstovat - Investovat do učení a rozvoje stávajících a nových zaměstnanců.
- Přivádět - Přitáhnout nové zaměstnance na silné hodnoty, jasný účel a atraktivní kulturu. Nebo nabízet vyšší mzdu a benefity.
- Půjčovat si - Zapojit externisty různého druhu: outsourcovat některé funkce, hledat externisty nebo využít agenturního zaměstnání.
- Posouvat - Umožnit lidem kariérní posun tak, aby mohli získat nové zkušenosti, a to jak prostřednictvím vertikálního, tak horizontálního posunu.