Obrat e-shopů na slevovou akci Black Friday, která letos připadla na pátek 26. listopadu, byl podle nákupního rádce Heureka.cz o zhruba 12 procent nižší oproti loňsku, ale asi o 30 procent vyšší ve srovnání s předpandemickým rokem 2019. V letošním roce se zatím jednalo o nejsilnější nákupní den. Mezi nejprodávanější zboží patřily notebooky, mobilní telefony a dále třeba investiční zlato. Vyplývá to z dat portálu Heureka.cz.
Pro internetové prodejce byl loňský rok podle ředitele nákupního rádce Heureka.cz Jana Mayera rekordní. V době konání akce Black Friday neboli černého pátku musela být většina obchodů kvůli šíření nákazy koronaviru zavřená. Lidé tak nákupy přesunuli na internet, letos měli možnost nakupovat i fyzicky v kamenných obchodech. Experti ze společnosti vshosting~ a Shopsys jako další důvod meziročně horších výsledků e-shopů uvádějí vysokou míru inflace, v důsledku které Češi začali šetřit.
E-shopy na portálu Heureka.cz v pátek při letošní akci Black Friday nabízely podle Mayera 430 000 produktů s přibližně desetiprocentní slevou oproti běžné ceně na internetu. Taková výše slevy odpovídá podle dat Heureky standardu, mírně se zvýšil počet zlevněných produktů.