Země rohlíkářů. Českého fenoménu se prodá neuvěřitelné množství, hlad přitom nezažene

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 28. 4. 2019 14:11
Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal. Nejoblíbenější rohlík u zákazníků je přitom ten bez posypu.
Foto: Albert ČR

Bez posypu v Praze, se solí na severu

Většina prodejců a výrobců se přitom shoduje, že vůbec nejoblíbenější jsou u Čechů hladké rohlíky bez posypky. Potvrzuje to nejen Penam, ale i Lidl, Kaufland, Penny Market nebo třeba Tesco. Podle dat z březnového průzkumu obchodů Albert rohlíky bez posypu preferuje 33,5 procenta zákazníků, a to hlavně na západě Čech, v Praze a na Moravě.

Obyvatelé severních, středních a jižních Čech zase jasně upřednostňují rohlík se solí - dohromady jde o 26,5 procenta všech zákazníků. Jen 17 procent lidí pak nakupuje v Albertu rohlíky s mákem, sedm procent pak s kmínem.

Že se obliba posypů v různých regionech Česka liší, potvrzuje také manažer komunikace prodejen Penny Market Tomáš Kubík. To, že lidé obecně dávají přednost rohlíkům bez posypu, přičítá i tomu, že stoupá počet intolerancí na mák.

 

Právě se děje

Další zprávy