Země rohlíkářů. Českého fenoménu se prodá neuvěřitelné množství, hlad přitom nezažene

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 28. 4. 2019 14:11
Vícezrnné, se semínky, žitné nebo třeba špaldové - čeští zákazníci vyhledávají zdravější varianty pečiva stále častěji, potvrzují obchodníci. Česko-slovenský fenomén, klasický bílý rohlík, ale podle nich trend hodnotnějšího stravování zatím z pultů sesadit nedokázal. Nejoblíbenější rohlík u zákazníků je přitom ten bez posypu.
Foto: Albert ČR

Není rohlík jako rohlík

Dávno totiž neplatí, že rohlík je jen jeden. Češi podle prodejců stále více přemýšlejí nad tím, jak se stravují, a sahají po hodnotnějších alternativách. "Pokud je pečivo součástí našeho jídelníčku a náš zdravotní stav, popřípadě životní styl nevyžaduje specifickou úpravu jídelníčku, je vhodné preferovat pečivo vyrobené z celých zrn a kvalitních, přirozených, průmyslově neupravovaných surovin," doplňuje Havlíček.

Beran z Albertu potvrzuje, že lidé stále častěji vybírají například žitné či vícezrnné rohlíky. "Zákazníci upřednostňují kvalitní rohlíky s vyšším podílem tukové složky. Vyhledávané jsou také rohlíky s odlišným tvarem nebo barvou," dodává Michal Perlík z firmy Rohlík.cz.

V Tesku se prodeje rohlíků dokonce již několik let propadají. "Nahrazují je zdravější druhy pečiva, případně bagety nebo kaiserky, které jsou v obchodech pečeny několikrát denně. V podvědomí zákazníků je i šetření potravinami, proto již zákazníci nekupují tak velké množství rohlíků," doplňuje Koukolíček z Teska.

 

Právě se děje

Další zprávy