E-shopy nasazují dny dopravy a poštovného zdarma. Největší hráč na trhu však chybí

on ČTK on, ČTK
13. 11. 2018 5:30
Přes tisíc internetových obchodů letos opět odpustí při předvánoční akci Dny dopravy zdarma zákazníkům poštovné u objednávek nad 300 korun. Akce se bude konat od úterý 13. listopadu od 12:00 hodin do čtvrtka 15. listopadu do půlnoci.
Foto: Matej Slávik/Economia

"Dny dopravy zdarma jsou ideální příležitost nakoupit vánoční dárky tak, aby stoprocentně dorazily pod stromeček. Loni znamenaly tři dny s dopravou zdarma obrat přes půl miliardy korun, a tím odstartovaly vánoční sezonu," uvedl ředitel zákaznického centra Heureka.cz Jan Kriegel.

Dopravu zdarma budou mít třeba zákazníci obchodů Mironet, Dr. Max či ElNino.cz. Loni během Dnů dopravy zdarma zákazníci ušetřili na dopravě přes 33 milionů korun a utratili 593 milionů korun. Nejvíce se objednávaly knihy, parfémy, doplňky stravy, stolní hry či stavebnice. Letos se zatím do akce zapojilo 1299 e-shopů.

Dny dopravy zdarma

Dny dopravy zdarma se letos konají už posedmé. Informace o všech zapojených e-shopech jsou k dispozici na webu akce zde.

Dopravu zdarma nabízí v Česku řada internetových obchodů při nákupu většinou nad 1000 korun, respektive 5000 korun u objemnějších zásilek. E-shopy si účtují většinou poštovné od 60 do 120 korun. U velkých zásilek či doručení v den objednání se ceny za dopravu pohybují ve stovkách korun. I v případě osobního odběru, který je v ČR populární, si on-line obchodníci často účtují částky v řádu desítek korun.

Alza se do programu nezapojí

Největší e-shop s elektronikou v Česku - Alza, se ke kampani nepřidal. Místo toho nabízí na poutačích v MHD, ale i na internetu už od konce října speciální vánoční nabídky. Ty slibují možnost vyhrát věcné ceny, nákupy zdarma, nebo si nechat zboží poslat zadarmo při splnění podmínek.

"Z čistě obchodního hlediska se logicky snažíme o to, aby se každoroční nákupní horečka rozmělnila do delšího období a zbytečně nezatěžovala logistiku i prodejní síť," vysvětluje mluvčí Alzy Patricie Šedivá, proč firma začala s vánoční nabídkou zhruba dva měsíce před Vánocemi.

Dodala, že návštěvnost webových stránek e-shopu dosahuje v předvánočním období až 1,5 milionu návštěv denně a fyzicky je nutné během jednoho dne ve špičce vyřídit přes 100 000 objednávek.

E-shopy nabízí více hromadných akcí

Den dopravy zdarma není jediný společný počin e-shopů. On-line obchodníci letos spustili marketingové kampaně, většinou nazvané Black Friday, na přelomu října a listopadu, přestože původní Černý pátek připadá až na 23. listopadu. Jde mimo jiné o Mironet, Alzu.cz či Mall.cz, který rozjel slevové akce již na konci října.

"Pořízení vánočních dárků se pomalu stává adrenalinovým sportem, zejména je-li řeč o jediném výprodejovém Black Friday víkendu," uvedl marketingový ředitel Mall Group Tomáš Punar.

Na den výročí konce první světové války (11. listopadu) připadá uměle vytvořený čínský svátek - Singles day (Den nezadaných). Ten v roce 2009 zavedl prodejce Alibaba a letos za 11. listopad utržil přes 700 miliard korun.

VIDEO: Dva kilometry přepravníkových pásů. Byli jsme ve skladě největšího českého e-shopu

Jak to vypadá ve skladu Alzy? Mají tu přes dva kilometru přepravníkových pásů | Video: Michal Šenk

 

Právě se děje

Další zprávy