ČSOB nefunguje mobilní aplikace, klienti se dostanou k účtu jen přes počítač

Olga Skalková Iva Špačková Olga Skalková, Iva Špačková
Aktualizováno 12. 12. 2017 16:57
Od dopoledne eviduje ČSOB technické problémy s přístupem do internetového bankovnictví pomocí mobilní aplikace. Banka se klientům omluvila a pracuje na řešení.
Něco se tam rozbilo. (ilustrační foto)
Něco se tam rozbilo. (ilustrační foto) | Foto: ČTK

Praha - Největší tuzemská banka ČSOB čelí výpadku své mobilní aplikace. Její klienti se přes ni nemohou dostat ke svému účtu a provádět transakce, jak jsou zvyklí, když jsou na cestách a mimo dosah osobního počítače.

"Příčiny analyzujeme, abychom problém mohli co nejdříve odstranit. Vznikl dnes dopoledne a klienty o vývoji budeme informovat. Své finance můžou klienti nadále spravovat prostřednictvím našeho internetového bankovnictví," řekl on-line deníku Aktuálně.cz mluvčí ČSOB Patrik Madle.

Mobilní aplikaci podle něj využívá přes čtvrt milionu klientů ČSOB a její Poštovní spořitelny. Celkem má tato banka 2,8 milionu klientů. 

O výpadku banka informovala klienty dopoledne na své facebookové stránce, kde se jim zároveň omlouvá za nepohodlí. Stejnou informaci podle mluvčího umístila i na svou mobilní aplikaci.

Někteří klienti na facebookové stránce však upozorňují, že potíže s přihlašováním do mobilního bankovnictví ČSOB mají už třetí den. Jiní klienti je zaznamenali včera a další dnes ráno. "Smartbanking ČSOB mi nefunguje od dnešního rána," říká Jiří Jirkovec z Liberce. Mluvčí ČSOB Madle připustil, že mohlo jít o jednotlivé případy, avšak větší potíže s mobilní aplikací banka do dnešního dopoledne nezaznamenala. 

Na facebookové stránce banky se objevil i příspěvek Jana Strnada, ilustrující současné pocity některých nových klientů ČSOB. " Odešel jsem k vám od UniCredit - dejavu." Naráží tím na vůbec největší letošní výpadek on-line bankovních služeb, který v říjnu zasáhl klienty UniCredit Bank. Její internetové a mobilní bankovnictví bylo pro všechny klienty několik dní nedostupné a ti tak mohli dávat platební příkazy jen na pobočkách. Kvůli tomu se pak někteří rozhodli přejít k jiné bance.

S nedostupností veškerých svých on-line služeb se nedávno potýkala i Komerční banka. Výpadek ji postihl 4. prosince a kvůli jeho odstranění pak musela na více než hodinu odstavit celý systém, na kterém zajišťuje internetové a mobilní bankovnictví. Zpět do běžného provozu se on-line služby Komerční bance podařilo "nahodit" až skoro po celodenním úsilí.

 

Právě se děje

Další zprávy