České Makro bude svobodnější. Chystá nové franšízy

Lucie Hrdličková
7. 5. 2015 11:00
Velkoobchod investuje do rozšíření takzvaného delivery servisu - služby, kdy dováží zboží přímo svým klientům.
Makro - ilustrační foto
Makro - ilustrační foto | Foto: Lukáš Bíba

Berlín – Skupina Metro Group, mimo jiné i majitel třinácti velkoobchodů Makro v České republice, spouští novou obchodní strategii. Vedení firmy to oznámilo na středečním výročním setkání s novináři a analytiky v Berlíně. Česko, které patří podle majitelů Makra k progresivním trhům, by ze změn mohlo vyjít samostatnější.

Po několika letech poklesu tržeb a transformace, během které Metro opustilo Ukrajinu, Řecko či Británii, proto mění strukturu vedení své velkoobchodní divize Metro Cash&Carry. Do čela divize přichází z Ruska nový šéf Pieter Boone. Dohled nad velkoobchody, které společnost provozuje pod značkou Makro nebo Metro v 26 zemích světa, měl dosud na starosti Olaf Koch, globální šéf celé skupiny Metro Group.

Metro plánuje investovat tam, kde bude jedničkou ve svém oboru. Daří se mu to třeba v domovském Německu, Japonsku, Španělsku i ve středoevropském regionu. Problémové země naopak může opustit a vyměnit za nové trhy.

Klíčovou změnou je způsob vedení obchodů. České Makro a jeho šéf se dosud zpovídali přímo centrále v Düsseldorfu. Společnost nyní zřizuje pozice zhruba desítek manažerů, které budou mít na starosti komunikaci s velkoobchody v jednotlivých regionech, aby se urychlilo rozhodování v řetězci.

Byznys Metra tím projde znatelnou decentralizací, která reaguje mimo jiné na to, že obchody musí čím dál více reagovat na lokální poptávku zákazníků. Metro tak přitom činí v době, kdy se například řetězec Tesco naopak centralizuje a spojuje v rámci úspor vedení pro několik zemí.

"V Česku i na Slovensku plánujeme další investice, je tady další potenciál růstu," uvedl Koch v Berlíně. České Makro primárně investuje do rozšíření takzvaného delivery servisu - služby, kdy dováží zboží přímo svým klientům. "Ta už nám tvoří už přes dvanáct procent veškerých prodejů. Stále více zákazníků využívá tuto službu," uvedl Ivan Tučník, mluvčí Makro v Česku.

Společnost si chce také ještě více podchytit malé obchodníky, kteří tvoří asi třetinu jejích klientů. Letos by proto ráda začlenila do stávající sítě večerek Můj obchod, které Makro doručuje zboží a poskytuje jí společný marketing, dalších sto padesát obchodů. Makro také do budoucna nevylučuje, že rozjede vlastní franšízové obchody, které jeho velkoobchodům zajistí další klienty. S novými franšízovými projekty počítá také celá Metro Group pro další země.

 

Právě se děje

před 18 minutami

Temelín odstavil po bouři II. blok, proti plánu o týden dřív

Jaderná elektrárna Temelín odstavila v noci na dnešek kvůli následkům bouře II. blok. Spadly stožáry, jež patří firmě ČEPS, která zajišťuje provoz přenosové soustavy. Dvouměsíční odstávka bloku tak začala proti plánu o týden dřív. Ve čtvrtek to řekl temelínský mluvčí Marek Sviták. Po nočních bouřkách je v kraji kvůli poruchám na linkách vysokého napětí bez elektřiny 10 000 domácností, jimž dodává energii E.ON.

před 19 minutami

Náměstek ministra zdravotnictví Vajdák na vlastní žádost končí

Politický náměstek ministra zdravotnictví Vlastimil Vajdák na vlastní žádost končí ke konci červnu ve funkci, vrátí se na post ředitele Fakultní nemocnice u svaté Anny v Brně, uvedl ve čtvrtek Deník N. S ministerstvem bude dál spolupracovat na projektu Českého onkologického institutu, který prosazuje premiér Andrej Babiš (ANO).

Zdroj: ČTK
Další zprávy