Vedle zakázky přímo od rakouského koncernu Steyr na vybavení sedmi variant vozidel by tak mohl navíc spolupracovat i s Izraelci, kteří by měli dodat část výzbroje. Dnes o tom píše Olomoucký den.
Izraelská firma by měla pro Steyr vyrobit dálkově ovládanou bezosádkovou věž pro rychlopalný kanon. Do vozidel by ji mohl montovat právě VOP Šternberk.
"S firmou Rafael momentálně jednáme a počítáme s tím, že bychom byli mezi subdodavateli jejím hlavním partnerem," uvedl výrobní ředitel Antonín Kratochvíl.
Fakt, že rakouská firma oslovila se zakázkou na dodání kanonu Izraelce, není podle něj ani podle ministerstva obrany na úkor dalších miliardových zakázek, které mají vedle Šternberka šanci získat i jiné české podniky.
"Jedná se o velmi složité zařízení, které není vyrobitelné v České republice. Dodat je dokáže jen několik firem na světě. Už předem jsme s touto variantou počítali a s Rafaelem o tom jednali," dodal Kratochvíl.
Úkolem odborníků ve šternberském podniku by bylo dodané zařízení smontovat, oživit a umístit přímo do vozidla. Kolik peněz by takto firma získala, nechce její vedení prozatím zveřejňovat.
"To by bylo předčasné, všechno je ještě v jednání. Smlouvu s Rafaelem nemáme uzavřenou a nemá ji ještě ani Steyr," řekl listu ředitel. O spolupráci s dalšími firmami může rakouský koncern začít jednat až poté, co podepíše kontrakt s ministerstvem obrany.
"K tomu by mělo dojít v dubnu a teprve poté může podepisovat další smlouvy. Na přímý offset by mělo od Steyru jít zhruba 9,5 miliardy korun," řekla Monika Machtová z tiskového oddělení ministerstva. Tuto částku Steyr rozdělí mezi české firmy, které do obrněných transportérů dodají potřebné vybavení.
VOP Šternberk počítá s tím, že by se podílel na sedmi variantách vozidel a celková výše zakázky by se mohla vyšplhat na rekordní tři miliardy korun.
Za 199 osmikolových transportérů Pandur s předkupním právem na dalších 35 zaplatí Česko 23,6 miliardy korun. Jejich nákup schválila v lednu vláda. Mezi dvěma finalisty - finskou společností Patria a rakouským Steyrem, nakonec zvolila variantu, která byla zhruba o miliardu korun levnější.