Toyota jako Dacia. Bude vyrábět levné auto

Tomáš Fránek
5. 1. 2010 19:57
Toyota dnes představila svoje nové levné auto, které začne prodávat v Indii, pak možná zamíří i do Evropy
Foto: Toyota

Brno - Automobilka Toyota chce pořádně rozvířit trh s levnými auty, které míří především na rozvojové trhy.

Dnes japonská firma představila na autosalonu Auto Expo v indickém Dillí nový sedan Toyota Etios. Jde o auto s jednoduchou konstrukcí, schopností jezdit po méně kvalitních silnicích a atraktivní cenou, která se má pohybovat do 200 tisíc korun. Podle Toyoty se i když jde o lidové auto na kvalitě se nešetřilo.

Za čtyři roky vývoje

Vývoj vozu, který se začne vyrábět ve dvou továrnách v Indii, trval čtyři roky a podílelo se na něm na 2000 lidí. Na indických trh chce firma ročně dodat 70 tisíc vozů.

Experti už ale spekulují, že levného auta dočkají také zákazníci v Brazílii, Rusku a některých evropských zemích, kde slaví svoje úspěchy levné Dacie.

Indie se tak stává největším bojištěm pro výrobce levných a malých aut. Největší americká automobilka General Motors již v pondělí uvedla na indický trh miniautomobil Chevrolet Beat, který se bude prodávat za cenu začínající na 334 000 rupií (zhruba 130 000 korun).

Volkswagen zase letos hodlá na indický trh uvést malý automobil Polo. Firmy se snaží expanzí v Indii kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích.

Malé auto v Indii

"Indie bude hrát klíčovou roli v plánech Toyoty na globální expanzi a nastal čas, abychom zde strategicky urychlili svůj růst," uvedl místopředseda Toyoty Kazuo Okamoto. "Pokud chcete být významným hráčem na masovém trhu v Indii, musíte jít cestou malých automobilů," upozornil výrobní ředitel VW Jochem Heizmann.

O indický trh bojuje i automobilka Škoda Auto. Ta loni zaznamenala v Indii zvýšený zájem o vozy Superb. Od ledna do listopadu jich tam prodala 2300, což bylo proti roku 2008 pětinásobně víc.

Podle člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za prodej a marketing Reinharda Flegera jsou aktivity na indickém trhu nedílnou součástí budoucnosti značky Škoda. Automobilka podle něj v Indii nabídla odpovídající produkty, našla kvalifikované spolupracovníky a rozšířila prodejní síť.

Výzkumná společnost JD Power předpokládá, že celkový prodej automobilů v Indii v roce 2015 stoupne na 3,2 milionu vozů z loňských 1,7 milionu.


 

 

Právě se děje

Další zprávy