Londýn - Stále rostoucí zájem zákazníků o nákupy na internetu chce využít i třetí největší maloobchodní společnost světa - britské Tesco. V rozhovoru pro list Financial Times budoucí ředitel firmy Philip Clarke sdělil, že Tesco plánuje spustit nákupy přes internet nejprve v Polsku, pak by měla následovat Česká republika a také Čína.
Clarke, který se má funkce ujmout příští rok v březnu dodal, že jeho přáním je rozšířit internetový obchod po celém světě.
Tesco má v celém světě přes 470 000 zaměstnanců. Řetězec působí na 14 trzích, včetně České republiky a Slovenska. V České republice bylo Tesco v loňském roce třetím největším maloobchodním prodejcem.
Internetoví obchodníci stále rostou
Nyní v ČR provozuje 68 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic.
Tržby tuzemských internetových obchodů stále rostou. Letos odborníci očekávají další výrazný růst zájmu o nákupy na internetu. "Navzdory ekonomické krizi vzrostou letos tržby o 20 procent na přibližně 27 miliard korun," uvedl například letos v létě pro časopis Marketing&Media výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.