Škoda Yeti se představí už v Ženevě, automobilka spěchá

Veronika Skálová Veronika Skálová
12. 2. 2009 14:36
Škoda Auto o půl roku uspíšila představení novinky. Je to dobrý tah.

Brno - Co na tom, že ekonomická krize zvyšuje popularitu menších aut s nízkou spotřebou. Mladoboleslavská Škoda Auto se rozhodla uspíšit představení svého nového modelu - lehkého terénního vozu nazvaného Yeti. Namísto plánovaného autosalonu ve Frankfurtu v září jej veřejnosti poprvé předvede už na březnovém autosalonu v Ženevě.

"Po aktuálním zhodnocení situace na automobilovém trhu rozhodlo vedení Škoda Auto o světové premiéře nového modelu Yeti na nadcházejícím ženevském autosalonu," řekl ČTK ke změně mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Právě trh s terénními vozy je krizí, která je v automobilovém průmyslu velmi silná, postižen nejsilněji. Podle analytika Aleše Michla z Raiffeisenbank je však uspíšení nového modelu dobrým tahem.

"Už v hospodářské krizi ve 30. letech minulého století se ukázalo, že inovace jsou klíčem k přečkání recese. V současné době navíc kromě Německa zvažují další země zavedení takzvaného šrotovného, proto je urychlené představení nového modelu dobrým tahem," podotkl Michl.

Yeti má být podle Škody Auto čistokrevným SUV určeným pro městský provoz i pro volný čas. Automobilka slibuje stylový design a výborné jízdní vlastnosti v terénu i na silnici.

Ženeva spatří model v jeho konečné podobě

Na ženevském autosalonu bude Yeti k vidění v podobě v níž se bude sériově vyrábět. Škoda Auto už nyní vyrábí ověřovací sérii a dělá poslední testy vozu.

"Zároveň prověřujeme veškeré možnosti, abychom mohli zahájit sériovou výrobu a následné zavedení na trh dříve, než bylo původně oznámeno. Tím by se první vozy u zákazníků mohly objevit už během léta," dodal Krauskopf.

Předpokládanou cenu vozu a další podrobnosti zatím automobilka nezveřejnila.

Do Ženevy však pojede i s další novinkou. Ve světové premiéře plánuje představit Octavii GreenLine, ekologicky zaměřený vůz šetrný k životnímu prostředí se spotřebou 4,4 litry na 100 kilometrů a emisemi na úrovni 116 gramů na kilometr. Pod kapotou má Octavia GreenLine skrývat motor 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW.

"Kdy jindy představit úsporný model, když ne teď. Načasování je perfektní a nezbývá nám než Škodě držet palce," zhodnotil Michl.

 

Právě se děje

Další zprávy