reklama
 
 

Oděvní a obuvní řetězce otevřou desítky nových prodejen

12. 3. 2013 14:15
Část obchodníků se při expanzi zaměří i na menší města, ukazuje anketa

Praha - Oděvní a obuvní řetězce letos plánují v Česku otevřít desítky nových prodejen. Část obchodníků se při expanzi zaměří i na menší města. Vyplývá to z ankety ČTK mezi řetězci.

Šest nových obchodů letos v České republice spustí švédský řetězec s oblečením H&M. První z nich bude pobočka v OC Plaza Novodvorská v Praze, druhá v OC Nisa v Liberci a třetí v OC Šestka také v Praze. Do konce roku tak řetězec bude mít v Česku 37 prodejen. Podle Kateřiny Papežové z H&M by na řadu měla přijít i menší města.

Prodejce pánských oděvů Blažek plánuje letos otevřít jednu novou prodejnu v pražském Centru Černý Most, další expanzi již firma neplánuje. "Naším současným cílem je nyní stabilizace maloobchodní sítě a rozšíření sortimentu v některých prodejnách, dále rozšíření a zlepšování služeb," uvedla marketingová manažerka Lenka Štěpánková.

V expanzi letos pokračují prodejny s textilem KiK. Firma otevře 15 nových prodejen. "Vidíme potenciál v další expanzi v oblastech či městech, kde ještě nejsme buď vůbec, nebo slabě zastoupeni. Taková místa ještě existují," řekl jednatel společnosti Jan Lansberg.

Také C&A Moda letos plánuje otevření nových poboček, zaměří se také na přestavby těch stávajících na nový koncept. Na konci března řetězec otevře nový obchod v pražském Centru Černý Most, kde se přesune na novou plochu. V tomto centru se na konci března představí veřejnosti také nový obchod s módou Mohito.

Sto maloobchodních prodejen chce mít v tuzemsku řetězec s obuví a doplňky CCC, nyní jich provozuje 61. "V horizontu tří let se chceme stát jedničkou na českém trhu s obuví a módními doplňky a předstihnout tak dva dosavadní největší hráče," uvedl jednatel společnosti CCC Czech Roman Puchala. V letošním roce chce firma dosáhnout tržeb jedné miliardy korun.

Rozšíří se i síť obchodů s obuví Deichmann. "V lednu jsme již otevřeli novou prodejnu v NC Budějovická v Praze a plánujeme i další otevření např. v Centru Černý Most v Praze," uvedla mediální zástupkyně společnosti Adéla Vosádková. Firma má celkově 95 prodejen.

Česká společnost Bushman se v expanzi soustředí na zahraniční trhy. "Zahraniční expanze se jeví jako úspěšný krok správným směrem. Na podzim plánujeme vstup na polský trh, na začátek je zde plánováno otevření dvou kamenných prodejen. Zároveň se připravuje otevření první značkové prodejny v Rusku. Snažíme se expandovat i do Skandinávie, kde v současné době jednáme o distribuci," uvedla Kateřina Svozilová ze společnosti Bushman.

Nákupní chování Čechů změnila v poslední době recese. Podle studie Fashion 2012 společnosti Incoma GfK téměř 80 procent českých zákazníků v souvislosti s krizí nakupuje jinak než dříve. Hlavně ženy, rodiny s dětmi a starší osoby podstatně víc vyhledávají slevy a nejrůznějších slevové akce.

Nejvyšší počet zákazníků mají podle studie řetězce Baťa, Deichmann, Tesco a C&A. Ze širokosortimentních řetězců vede C&A, Takko, New Yorker a H&M. Fenoménem českého trhu zůstávají nákupy oděvů a obuvi v tržnicích, stáncích a prodejnách provozovanými asijskými obchodníky. Občas v nich nakupuje 71 procent lidí.

Podívejte se na nová nákupní centra v Česku:

autor: ČTK | 12. 3. 2013 14:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama