Nahá žena propagující zastavárnu? Neetické, řekli radní

Tomáš Fránek
15. 7. 2009 14:20
Rada pro reklamu rozhodla, že propagace brněnské zastavárny je závadná
Foto: zenskaprava.ecn.cz

Brno - Použití reklamy s nahou ženou propagující v reklamě na služby brněnské zastavárny Index je urážlivé a neetické.

Rozhodla tak Rada pro reklamu, která řešila stížnost na bilboard brněnské zastavárny. Firma použila nahou ženu podobně jako další firmy v tuzemsku i když nahota neměla vůbec žádnou souvislost s nabízenými službami firmy.

Rada dostala stížnost na reklamu od občanského sdružení Nesehnutí, které zahájilo v Česku soutěž o Sexistické prasátečko, tedy o nejvíce sexistickou reklamu.

Nikdo si nestěžoval

Stížnost na bilboard zastavárny byla první v rámci kampaně. "Vnímáme to jako bezdůvodné využívání nahého ženského těla, reklama firmy Index je neetická a urážlivá," uvedla Kristýna Pešáková ze sdružení.

Firma se ale brání tím, že si nikdo na billboard nestěžoval. "Pro tuto reklamu byla využita umělecká fotografie, zobrazením částečné nahoty nedochází ke znevažování důstojnosti žen ani k porušení všeobecných norem slušnosti," napsali zástupci zastavárny reklamní radě.

Ta ale rozhodla, že "nahá" reklama je závadná, nemá žádný vztah ke službám, které zastavárna nabízí.

"Nahota se v reklamě má objevovat pouze tehdy, je-li v organické shodě s výrobkem, který je předmětem reklamy. V případě reklamy zastavárny Index tomu tak ale není," rozhodla Rada.

První na řadě

Ta také vyzvala firma k ukončení reklamní kampaně. Zastavárna ale zatím reklamu stáhnou nechce.

Reklama na zastavárnu je první, která se v rámci kampaně dostala až k reklamní radě. Občanské sdružení ale sbírá tipy až do konce srpna, už teď eviduje několik dalších případů.

Další podněty k reklamní radě ale neplánuje. "Chceme na nevhodnost takových reklam i jiným způsobem, třeba happeningy," uvedla Pešáková.

 

Právě se děje

Další zprávy