Nábytkářské řetězce větří konec krize, plánují expanzi

Veronika Skálová Veronika Skálová
11. 10. 2010 12:11
Obchodní domy s nábytkem obvykle rostou jeden vedle druhého.
Ikea v Ostravě dostane souseda. Obchodní dům Kika
Ikea v Ostravě dostane souseda. Obchodní dům Kika | Foto: Inter Ikea Centre Group

Praha - Namísto hledání vlastního působiště postaví svou prodejnu co nejblíže přímému konkurentovi. I když to na první pohled může vypadat nelogicky, nábytkářským obchodním řetězcům tahle taktika zřejmě vyhovuje.

A podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ v tom hodlají pokračovat.

"Přímé konkurence se managementy nábytkářů zjevně neobávají, naopak spoléhají na synergický efekt, který jim soustředění více prodejců v dobře dostupné lokalitě může přinést. Potvrzuje to naši starší prognózu, podle které budou na úrovni velkých řetězců vznikat nábytkářské zóny," konstatovala Lenka Vodrážková z DTZ.

Kika versus Ikea 

Nejnověji se chystá v Ostravě postavit nový obchodní dům Kika v těsné blízkosti současného obchodního domu Ikea.

"K nebývalé koncentraci nábytkářských velkoprodejen dojde v brzké době rovněž v Ústí nad Labem, kde má letos otevřít svoji prodejnu Sconto, v příštím roce pak Kika a Möbelix," doplňuje Lenka Šindelářová, analytička DTZ.

Expanzi plánuje i švédská Ikea, která plánuje otevřít svou pátou prodejnu v Královéhradeckém kraji, své současné obchodní domy navíc rozšiřuje.

Zlatý střed chybí

Co však ale v Česku stále chybí je širší nabídka doplňující nabídku řetězců. "Na tematické ulice, kde zájemce najde nábytek, bytové doplňky či design v mnoha podobách i cenových relacích, často od menších, tuzemských výrobců, si budeme ještě muset počkat," dodala Vodrážková.

Nejčastějším druhem nábytku, který se v Česku prodává, je právě ten nejlevnější a nejméně kvalitní. Na druhé straně spektra pak stojí designové kusy, jejichž výjimečnosti ale odpovídá i jejich cena.

 

Právě se děje

Další zprávy