Praha - Více než rok poté, co se v Česku začaly množit takzvané slevové portály, někdy označované jako portály hromadného nakupování, hlásí jejich uživatelé potíže s některými nabídkami.
Jak informovali zástupci cenového srovnávače a nákupního rádce Heuréka, zákazníci slevového portálu Hyperslevy.cz si stěžovali, že za své peníze nedostali zboží, které měli.
"Na možný podvod nás upozornilo více než padesát zákazníků, kteří si zboží objednali, avšak nedočkali se jej. Na jejich telefonáty ani e-maily ve firmě Eroticfun nikdo nereaguje," uvedl Tomáš Hodboď z Heuréka.cz.
První z problematických slev nabízel portál na začátku března. Týkala se erotické pomůcky z portálu Eroticfun.cz, jejíž cena byla snížena o 51 procent. Zájem o tuto nabídku projevilo více než čtyři sta lidí, zboží ale nedostali.
Do stejné situace se dostala část těch, kdo využili nabídku 51 procent slevy na krmivo pro psy a kočky na portále Naši Mazlíčci.cz, které využilo devadesát lidí. Podle provozovatele portálu Naši Mazlíčci došlo k nedorozumění při stanovení podmínek akce a zboží není možné dodat.
U nákupů prostřednictvím slevových portálů není možné platit zboží například dobírkou. Aby mohl zákazník slevu využít, musí zboží zaplatit prostřednictvím internetu ihned.
Prověřit si obchod se vyplatí
Nakupování přes internet je v Česku stále populárnější, i podle údajů ČSÚ rostly tržby internetových obchodů i v době, kdy kamenné prodejny pocítily menší ochotu zákazníků utrácet.
Dřív než si zákazníci zboží z obchodu, s nímž nemají zkušenosti, objednají, měli by se nejprve na spolehlivost obchodníka informovat, vyhledat na internetu reference a zkušenosti předchozích klientů.
To samé platí při nákupu slev. "Při nákupu voucherů na slevovém serveru doporučujeme pečlivě vybírat jak samotný slevový server, tak i obchod, který slevu poskytuje. Najděte si recenze a diskuse ověřených zákazníků, zeptejte se na zkušenosti svých známých," doporučuje Hodboď.