I to je krize. Poprvé po šesti letech se pije míň piva

Ekonomika Ekonomika
17. 3. 2010 9:40
Staropramenu klesly prodeje o sedm procent
Staropramen oznámil své loňské výsledky
Staropramen oznámil své loňské výsledky | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - První z velkých pivovarnických skupin v Česku oznámila, že po šesti letech rostoucího prodeje u ní zákazníci koupili méně piva než před rokem.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,02 milionu hektolitrů piva. Do zahraničí i k českým zákazníkům tak putovalo o sedm procent piva méně.

Agentura ČTK poznamenává, že ještě nejsou známé výsledky konkurence, ale už nyní je zřejmé, že se spotřebitelé v ekonomické krizi rozhodli pít méně piva. Odhady, o kolik poklesla produkce tohoto oboru, se pohybují kolem pěti procent.

A je tu ještě jeden dopad krize, který nahání vrásky do očí šéfům pivovarů: méně se cestuje. A to v Česku, kam se pořádaly celé pivní zájezdy, přináší větší ztráty než jiným. Cizinci se na domácí spotřebě piva podílejí zhruba pětinou.

Předchozí vlastník Pivovarů Staropramen, společnost AB InBev, pivovary začátkem loňského prosince prodal firmě CVC Capital Partners společně s dalšími pivovary na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Značka Staropramen je vlajkovou lodí celé skupiny vystupující pod názvem StarBev, jejíž vedení sídlí v Praze. Pivovary Staropramen jsou se zhruba patnáctiprocentním podílem na trhu dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou.

 

Právě se děje

Další zprávy