Největší výrobce piva na světě zdvojnásobil loni zisk

Obrazová sekce
4. 3. 2010 11:14
Bývalý majitel Staropramenu dokončuje spojení s americkým pivovarem a vydělal dvakrát víc než před rokem.
Jednou ze značek, které Anheuser-Busch InBev vyrábí je i Stella Artois.
Jednou ze značek, které Anheuser-Busch InBev vyrábí je i Stella Artois. | Foto: Reuters

Brusel - Někdejší majitel českého pivovaru Staropramen, společnost Anheuser-Busch InBev, v loňském roce zdvojnásobila svůj zisk. Koncern, který vznikl spojením belgického pivovaru InBev a amerického Anheuser-Busch, vydělal loni 4, 6 miliardy dolarů, zatímco o rok dřív byl zisk 1, 9 miliardy.

Pouze za čtvrté čtvrtletí zvýšil největší výrobce piva na světě svůj zisk na 1,28 miliardy dolarů, zatímco o rok dřív to bylo pouze 29 milionů dolarů. A očekávání jsou optimistická i do letošního roku.

Společnost zároveň uvedla, že integrace amerického výrobce, která začala právě v roce 2008, je téměř ukončena. "Ještě musíme dosáhnout výrazných úspor, ale již fungujeme jako jeden podnik," uvedla společnost ve svém dnešním prohlášení.

Součástí přerodu společnosti byl i prodej českého Staropramenu a Ostravaru a dalších aktivit ve východní Evropě společnosti CVC Capital Partners. AB InBev se tak zbavil i pivovarů na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku.

Počátkem letošního roku ale pivovarský gigant upozornil, že možná kvůli poklesu poptávky sníží počet pracovních míst v západní Evropě o deset procent. V současnosti zaměstnává kolem osmi tisíc lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy