Praha - Přestože se počet prodaných luxusních sportovních aut v Česku počítá zatím na stovky, letos se jich prodalo o čtyřicet procent víc než loni. Uvnitř: GALERIE
Oficiální prodejci jich do dubna prodali 250, dohromady za stovky milionů korun.
Za tímto trendem stojí především stále lepší ekonomická situace Čechů a jejich rostoucí kupní síla.
Lidé si podle marketingového ředitele BMW ČR Petra Minaříka sportovní vozy nebo kabriolety pořizují pro volný čas jako druhé či třetí auto do rodiny, ale i jako výraz určitého společenského postavení. Kabriolety tvoří zhruba třetinu segmentu sportovních vozů.
Němci v čele
Nejprodávanějším kouskem v kategorii sportovních vozů je kabriolet Volkswagen EOS. Ten si letos pořídilo 51 řidičů. Hned za ním skončil Mercedes CL s dvaceti prodanými exempláři.
Jen o jeden kousek méně se prodalo Audi TT. Ovšem Mercedes je oproti zmíněným dvěma asi dvakrát dražší.
Své zájemce si ale našli i nejluxusnější sportovní vozy jako Maserati či Lamborghini.
V prvních čtyřech měsících letošního roku si své nové majitele našlo i šest vozů Ferrari. Podle společnosti HP-Exclusive by jich letos na českých silnicích mělo přibýt ještě 22.
Oslavenec s koněm na kapotě
Ferrari navíc letos slaví šedesát let od uvedení svého prvního sportovního vozu 125 GT. Hned v roce 1948 vytvořilo Ferrari první monopost Grand Prix 124 F1. Do názvu společnosti se jméno zakladatele Enza Ferrariho dostalo ale až v roce 1957, kdy oficiálně vznikla firma Auto Costruzioni Ferrari.
V roce 1967 se dohodla automobilka Ferrari s Fiatem na spolupráci při výrobě Fiatu Dino. O dva roky později po finančních potížích Ferrari, odkoupila automobilka Fiat polovinu akcií Ferrari.
Během šesti desítek let vyjelo z bran továrny nepřeberné množství typů, jejichž karosérie navrhovala ta nejslavnější italská designerská studia. Nejčastěji Pininfarina, ale i Scaglietti, Bertone či Vignale.
Z produkce posledních let pak nejvíce emocí vzbudily modely F50 či Ferrari Enzo. Vozu, pojmenovaného po zakladateli firmy, se vyrobilo jen 400 kusů a koupit si jej mohli pouze vybraní zákazníci, kteří už měli nějaké Ferrari v garáži.
Po smrti zakladatele firmy Enza Ferrariho se Fiat stal devadesátiprocentním vlastníkem automobilky.
Přestože se ročně v továrně v Maranellu vyrobí ročně asi jen čtyři tisíce kusů, patří Ferrari k nejuznávanějším značkám na trhu.