Rekonstrukce by měla začít ve druhé polovině roku 2020 a skončit o dva roky později. O novém konceptu prodeje Pop Up Máj informovala firma v tiskové zprávě. Tesco bude mít v podzemním patře nadále supermarket.
Zatímco klasické obchodní centrum stálo na dlouhodobých pronájmech, koncept pop-up store jde cestou krátkodobých pronájmů. Prodejce se tak nemusí upisovat k mnohaletému pronájmu, ale využívá místo dočasně podle svých potřeb.
Pro nové značky a start-upy je to příležitost rychlého vstupu na trh. Máj nabízí místo pro prodej, ale také pro testovací centra, showroomy, sdílené kancelářské prostory nebo kulturní a společenské akce.
Myšlenka pop-up obchodů už na českém trhu existuje. V centru Prahy u Masarykova nádraží od loňského léta funguje projekt Manifesto. V několika námořních kontejnerech jsou dočasně bistra, kavárny či butiky. Investiční skupina Penta plánuje na místě postavit administrativní čtvrť podle projektu studia britské architektky Zahy Hadidové.
Na Václavském náměstí své pop-up studio otevřela IKEA jako dočasný projekt, na konci srpna ho zhruba po roce zavře. Od září bude mít prostor pronajímatel Pytloun Boutique Hotel Prague. Pražský hotel Four Seasons například v létě otevře dvě pop-up restaurace. Také velká část obchodních center postupně zkouší jednotky pop-up, aby bylo zřejmé, co bude zákazníkům vyhovovat.
Obchodní dům v centru Prahy na Národní třídě je místem, kudy proudí denně desítky tisíc lidí. Podle společnosti je denní návštěvnost v lokalitě 70 tisíc lidí. Majitelem pražského obchodního domu Máj, v posledních letech známý jako My, se letos v únoru stala developerská firma Amádeus Real.
Dům koupila od skupiny Tesco. Nový majitel chce příští rok zahájit rekonstrukci, po jejímž dokončení zůstane prioritní funkcí Máje provozování obchodů. Budova původního Máje je památkově chráněná, což bude nutné při modernizaci respektovat.
Obchodní dům byl vybudován na místě zbořeného novogotického Šlikovského paláce a veřejnosti se otevřel v roce 1975. Tesco vlastnilo budovu od roku 1996. V roce 2006 byl obchodní dům, který tvarově a stylově čerpá z prvků neofunkcionalismu, díky své originální konstrukci prohlášen za kulturní památku. Na podzim 2009 byl z velké části rekonstruován a změnil jméno na My. Obchodní dům má sedm nadzemních pater.