Češi v e-shopech od začátku roku utratili přes 46 miliard korun. Nakupují hlavně jídlo a oblečení

ČTK ČTK
26. 7. 2017 8:24
Zájem o e-shopy v Česku roste. V první polovině letošního roku Češi utratili 46,4 miliardy korun, což je o 13 procent více než minulý rok. Očekává se také, že v druhé polovině roku by měl růst zrychlit. Roste hlavně nákup jídla a oblečení přes internet, avšak častěji Češi nakupují také běžné spotřební zboží. Informace vyplývají z údajů srovnávače cen Heureka.cz.
(Ilustrační foto)
(Ilustrační foto) | Foto: iStock

Praha - Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent více. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit. Podle nedávného odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne téměř na 11 procent.

"Tempo růstu tržeb se zmírnilo. Trendy v nakupování však zůstávají podobné. Za letošní půlrok Češi nechali na internetu tolik peněz, co před šesti lety za celý rok," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.

Roste on-line nákup jídla a oblečení, častěji Češi kupují také běžné spotřební zboží. K nákupům po síti se stále častěji přidávají senioři. "Zboží denní spotřeby či oblečení a obuv zažívají stále velmi výrazný růst. Dynamický rozvoj pak sledujeme u segmentu potravin či léků. Zákazníci i u tohoto druhu zboží začínají měnit své chování a nakupovat jej po síti," dodal výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Trendem mezi českými zákazníky je objednávka v e-shopu s vyzvednutím na odběrném místě. Aktuálně si mohou Češi vybrat z více než 9000 výdejních míst. "I počet výdejních míst každoročně roste. Kromě kamenných poboček e-shopů například sami dopravci nabízí mnoho 'pointů', tedy míst, kde si zboží může zákazník vyzvednout osobně," dodal Braverman.

Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36 200. E-shopů mírně ubývá třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíce, 37 200. Největší český internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil tržby o 22 procent na rekordních 17,4 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy