reklama
 
 

Mall chce být silnější v on-line prodeji potravin. Koupí Košík.cz, útočí na Čuprovu firmu

3. 7. 2017
Foto: Košík.cz
Mall Group Jakuba Havrlanta kupuje většinový podíl v e-shopu s potravinami Košík.cz. Cena obchodu se má pohybovat mezi 150 až 200 miliony korun. Obě firmy chtějí spojením zaútočit na vedoucí pozici konkurenčního e-shopu Rohlík.cz. Mall Group chce z Košík.cz udělat jedničku na trhu. Skupina Jakuba Havrlanta loni dosáhla obratu 16 miliard korun a spadají do ní e-shopy Mall.cz nebo CZC.cz.
Doporučujeme

Praha - Skupina Mall Group podnikatele Jakuba Havrlanta dokončuje dohodu o převzetí e-shopu s potravinami Košík.cz. "Vstup nového partnera je dalším logickým krokem, který potvrzuje celkové pozitivní směřování Košíku," uvádí šéf Košík.cz Jakub Šulta. "Začleněním Košík.cz do skupiny vznikne služba, která se může stát lídrem trhu," říká Jan Jírovec, který v Mall Group zodpovídá za segment on-line potravin.

Podle zdroje blízkého jednání by měla Mall Group v potravinovém e-shopu získat asi 75 procent akcií za cenu pohybující se mezi 150 až 200 miliony korun, součástí má být i splacení půjček od dosavadních akcionářů. Mall Group již nyní vlastní e-shop s potravinami má. Její Kolonial.cz ale zatím nemá na trhu s prodejem potravin po internetu silnou pozici.

Že se jedná o spojení dvou firem v tvrdě konkurenčním odvětví, svědčí i argumentace Mall Group a Košík.cz v tiskové zprávě, kterou oznámily záměr se spojit. Útočí v ní na konkurenční projekt Rohlík.cz, za nímž stojí internetový podnikatel Tomáš Čupr.

Košík.cz nařkl jedničku trhu, že má finanční problémy kvůli březnové akci policie, během níž ve skladech Rohlíku zadržela 85 ukrajinských zaměstnanců, kteří měli v Česku pracovat ilegálně. Většina z nich byla posléze vyhoštěna.

Zástupkyně Rohlíku vyjádření protivníka o problémech odmítla. "I po březnových problémech s pracovní silou je Rohlík.cz v dobré finanční formě. Investoři společnosti od začátku stoprocentně důvěřují, platební morálku firmy na dotaz potvrdí všichni naši dodavatelé i zaměstnanci," řekla mluvčí firmy Michaela Gregorová.

Podle ní bude Košík i po svém převzetí Mall.cz za její firmou na trhu zaostávat. "V květnu jsme vyřídili 150 tisíc objednávek. Konkurenti budou i po svém sloučení rozvážet jen pouze čtvrtinový objem nákupů a objemově tak stále zůstanou trojkou za Rohlíkem i iTesco. Na cestě k jedničce na trhu, kterou je aktuálně Rohlík.cz, tedy čeká Košík.cz ještě hodně tvrdé práce," uvedla dále Gregorová.

Spojení s Havrlantovou skupinou, jejíž obrat loni přesáhl 16 miliard korun, má Košíku pomoci v další expanzi a rozšíření nabízeného zboží. Prospět by mělo také nynějším dodavatelům Košíku, kteří prý budou moci nově získávat zakázky také v rámci dalších firem Mall Group. Mezi ty se řadí e-shopová dvojka na českém trhu - Mall.cz - nebo internetový obchod s elektronikou CZC.cz.

Do širší Havrlantovy investiční skupiny Rockaway přitom spadá ještě internetový srovnávač Heureka nebo cestovní agentura Invia. Všechny zmíněné firmy Havrlant vlastní spolu se skupinou PPF a miliardáři Patrikem Tkáčem a Danielem Křetínským.

Košík.cz dnes rozváží potraviny v Praze, ve středních Čechách, Liberci, Jablonci, Ústí na Labem, Teplicích, Plzni, Brně, Ostravě, Olomouci, Opavě a ve spádových oblastech uvedených měst. Třicetiprocentní podíl ve firmě dosud držel její šéf Šulta, dalšími akcionáři jsou společnosti Letino Estates a Vafo Holding.

autor: Jan Úšela

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama