Autostrade napadl tendr na mýtné

eko, ČTK
1. 12. 2005 15:13
Praha - Italská společnost Autostrade podala námitku ministerstvu dopravy proti svému vyřazení ze soutěže na dodávku mýtného systému do ČR.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Kapsch

Firma popřela, že by nesplnila kritéria, kvůli kterým její nabídku ministerstvo dopravy ze soutěže vyloučilo a podala k úřadu námitku.

Firma rovněž napadla vítěznou společnost Kapsch. Má totiž pochybnosti, že by Kapsch měl zkušenosti s provozováním mýtného v rozsahu, který je vyžadován zadávací dokumentací. S informací dnes první přišel server Euro Online.

Autostrade nesplnila formality

Firma podala druhou nejnižší nabídku. Podle ministerstva nesplnila Autostrade dva formální požadavky: nedodala certifikáty bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí ani výpisy z rejstříku trestů u dvou členů správní rady společnosti.

Autostrade ale již v polovině listopadu na tiskové konferenci uvedla, že chybějící doklad o systému řízení bezpečnosti práce a životního prostředí nemůže být důvodem pro vyloučení ze soutěže. Požadavek doložit systém řízení podniku z hlediska ochrany životního prostředí je pro Autostrade nesplnitelný.

Generální ředitel firmy Giovanni Castelluci již uvedl, že by Autostrade během dvou měsíců výběrového řízení požadovaný certifikát nedokázala získat. Proces jeho vydání u tak velké firmy totiž trvá mnohem déle. Bezpečnost práce je navíc v Itálii podle Autostrade regulována ještě přísněji, než požadují mezinárodní certifikace.

Autostrade: Kapsch také nesplnil podmínky

Autostrade také napadla vítěznou nabídku Kapsche. Firma podle ní nemohla prokázat zkušenosti s budováním mýtného systému. V Rakousku, které bylo hlavním referenčním projektem Kapsche, provozovala podle Castelluciho systém mýtného až donedávna společnost Europpass, kterou Autostrade založila a řídila. Kapsch vykonává pouze technickou správu transakcí.

Obchodní ředitel Kapsche Karel Černý ale ČTK řekl, že společnost podle jeho názoru splnila všechny požadavky přesně podle zadávací dokumentace tendru.

Tím, že ministerstvo vybralo dražší nabídku Kapsche, dalo podle De Lorenza najevo, že upřednostňuje kritérium dodržování nepodstatných formalit před hlediskem ekonomické výhodnosti nabízených řešení.

"Tento formalismus v podání MD přijde daňové poplatníky na 4,5 miliardy korun, o které je nabídka Kapsche dražší než Autostrade," sdělil De Lorenzo. Postup výběru dodavatele mýtného by tak podle něho mohl naplňovat prvky zakázané veřejné podpory.

 

Právě se děje

Další zprávy