Praha - Nábytek pořídit hlavně levně, klidně ho za pár let vyměníme, myslela si donedávna velká část Čechů. Ekonomická krize ale začala jejich náhled na kvalitu a cenu nábytku poněkud měnit.
Společnost Incoma GfK v průzkumu zjistila, že od roku 2009 klesl podíl lidí, pro které je cena nábytku jediným kritériem při jeho výběru.
Podle průzkumu Furniture 2012 naopak stále více lidí porovnává nabídku jednotlivých obchodů a snaží se získat nejlepší poměr ceny a kvality.
"Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností - především z cenově nejcitlivějších skupin - nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává. Zbývající zákazníci nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí," vysvětlil Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK.
Tato skupina zákazníků je podle Skály dobře informovaná a před nákupem projde nabídku jednotlivých obchodů a pečlivě ji porovná.
Průzkum také ukázal, že si Češi dobře uvědomují limity velkých nábytkářských řetězců v kvalitě nabízeného zboží. Zatímco u nich nejvíce bodů získává nízká cena a široká nabídka pod jednou střechou, v hodnocení kvality vedou žebříček menší české firmy - TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.