reklama
 
 

Volkswagen začíná nabízet hybridní Golf GTE. Jeho techniku jednou dostanou i škodovky

8. 1. 2016
Další varianta evropského bestselleru Volkswagen Golf je prvním hybridním automobilem této automobilky v její nabídce. Jeho baterie je možno nabíjet i z domácí elektrické zásuvky, díky čemuž získá vůz energii na ujetí 50 kilometrů bez emisí. Dále je možno pokračovat díky benzinu a spalovacímu motoru.
Doporučujeme

Tuzemský importér vozů značky Volkswagen zveřejnil ceník, za který bude na tuzemském trhu nabízet svůj první hybridní automobil - Volkswagen Golf GTE.

Cena základní verze činí 1 009 900 Kč. Od běžného hatchbacku Golf ho lze rozeznat díky modrému pruhu, který horizontálně protíná celou příď včetně hlavních světlometů. Modrá barva je pak přítomna na dalších detailech uvnitř i vně vozu.

V základní výbavě je zahrnuta klimatizace, kvalitní audiosystém, palubní počítač s přidanými funkcemi a systémem CarNet-e Remote. Ta řidiči umožňuje dálkový přístup k různým funkcím automobilu prostřednictvím aplikace v chytrém mobilním telefonu. Je tak proto možné dálkově spustit a zastavit nabíjení, zjistit si aktuální předpokládaný dojezd nebo nastavit v autě požadovanou teplotu vzduchu. Na rozlehlejším parkovišti vás pak také aplikace dovede k zaparkovanému autu.

Pod kapotou auta se nachází dvojice motorů. Ten výkonnější spaluje benzin a jde o známý turbomotor 1,4 TSI (110 kW - 150 koní). Doplňuje ho elektromotor dodávající 75 kW (102 koní).

Točivý moment soustrojí se přenáší na kola prostřednictvím nové, dokonce tříspojkové (!) převodovky DSG. 

V čistě elektrickém režimu postačí kapacita baterií 8,7 kWh na ujetí až padesáti kilometrů. Na plnou kapacitu se baterie po zapojení nabíječky do klasické zásuvky dostanou po uplynutí přibližně 3,5 hodiny. Maximální rychlost je v tomto případě omezena na 130 kilometrů v hodině. 

Podstatně sportovnější parametry má Golf GTE po zmáčknutí tlačítka GTE. V tomto případě má řidič k dispozici maximální výkon 204 koní a maximální točivý moment 350 Nm. Auto pak lze rozjet až na rychlost 222 kilometrů v hodině, přičemž zrychlení z nuly na stovku nastane po 7,6 sekundách. Kombinovaná spotřeba při plně nabité baterii má úžasnou hodnotu 1,5 litru a emise CO2 činí pouze 35 gramů na 1 kilometr.

S vysokou pravděpodobností stejná technika se zřejmě v roce 2017 nebo 2018 dostane i do vozů značky Škoda. První na řadě by měla být vlajková loď Superb.

autor: Radek Pecák

Pokračujte dál

reklama
reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama