Velké prestižní kupé do třetice: BMW 6 Gran Coupe

Radek Pecák Radek Pecák
25. 5. 2012 10:15
Poprvé se nabízí do řady 6 i pohon všech kol
Foto: BMW

Audi A7 a hlavně Mercedes-Benz CLS, který je považován za zakladatele segmentu velkých čtyřdveřových kupé, již na trhu nějakou dobu jsou. Nyní mohou zájemci o tento druh automobilu při rozhodování o koupi zohlednit i BMW 6 Grand Coupe.

Jeho cena začíná na částce 2 025 000 Kč, je tedy z konkurentů nejdražší. Představitelé BMW to zdůvodňují i tím, že spíše než s výše jmenovanými konkurenty se chtějí s tímto vozem poměřovat například s Porsche Panamera či Aston Martin Rapide.

Přístup dopředu i dozadu je velmi dobrý
Přístup dopředu i dozadu je velmi dobrý | Foto: Radek Pecák

Designové linie verze Gran Coupe samozřejmě vychází z již prodávaných verzí kupé a cabrio řady 6. Verze Gran Coupe je ale ze všech nejdelší - o 11 centimetrů. Měří přesně 5007 milimetrů a má rozvor náprav 2968 mm. Zavazadlový prostor je 460 litrů. Podvozek prapůvodně vychází ze základů mnichovské řady 5.

Vůz má plastové blatníky 

Ve snaze co nejvíce snížit hmotnost i těžiště, konstruktéři použili hliníkové bezrámové dveře, hliníkovou kapotu motoru, podvozek včetně horních úchytů pružin převážně z hliníku, přední blatníky z termoplastu a víko zavazadlového prostoru vyrobené z plastů vyztužených skelnými vlákny.

Interiér ve hnědo-bílé kombinaci vypadá přitažlivě
Interiér ve hnědo-bílé kombinaci vypadá přitažlivě | Foto: BMW

BMW se chlubí tím, že jako jediné v této třídě má homologováno obsazení pěti osobami. Jenže to prostřední místo vzadu je hodně nouzové. Pro cestujícího není k dispozici hlavová opěrka a navíc bude mít mezi nohama středovou konzolu.

Nabídka motorů je shodná jako pro kupé a kabrio řady 6 - to znamená benzínový šestiválec a osmiválec a šestiválcový diesel. Nejsilnější benzínovou verzi 650i bude automobilka dodávat až od podzimu. Pouze s tímto motorem pak bude moci spojit pohon všech čtyř kol (systém xDrive). Standardem je osmistupňová automatická převodovka.

Prostřední místo vzadu je nouzové
Prostřední místo vzadu je nouzové | Foto: BMW

Na stovku za 4,5 s

Základní verzí je model, který 640i pohání benzínový šestiválec s největším výkonem 320 koní při 6000 otáčkách, točivý moment má hodnotu 450 Nm a je dostupný už od 1300 otáček. Všechny motorizace mají nejvyšší rychlost elektronicky omezenou při 250 km/h. Nejrychleji na stovku zrychlí model 650i za 4,6 s (xDrive dokonce za 4,5 s), 640d a 640i tuto disciplínu zvládnou za shodných 5,4 s.

Standardní výbava zahrnuje 18palcová litá kola, xenonové světlomety s funkcí denního svícení (LED), tempomat s brzdnou funkcí, elektricky ovládaná manuálně sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čalounění kůží Dakota, vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelná sedadla s paměťovou funkcí, dvouzónovou klimatizaci s rozšířenými funkcemi, automaticky zatmavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelný volant a také rádio Professional s hifi reproduktory a USB přípojkou.

--------------------------------------------------------------------------------

Prodej aut BMW.

 

Právě se děje

Další zprávy