Třetí generace brouků dorazila do Česka. Jsou z Mexika

Radek Pecák Radek Pecák
21. 4. 2012 4:09
Mohl by se jmenovat Brouk, nakonec si ale Češi budou zvykat na anglické Beetly
Foto: VW

Jen zvolna bude na tuzemských silnicích přibývat Volkswagenů Brouků třetí generace. Důvod je prostý, putují k nám z výrobního závodu v Mexiku. Takže, ten, kdo si ho nyní v dubnu objedná, se ho v nejlepším případě dočká na konci září. Navíc, pro české zákazníky je letos, podle informací ze zastoupení automobilky, vyhrazeno pouze 300 vyrobených kusů.

Kdyby byl předpoklad, že se v Česku budou prodávat řádově jiné počty, mohlo by pod velkým logem automobilky na zádi být české slovo Brouk. Takhle si Češi budou zvykat na anglické Beetle, přičemž mezi názvy vozu je například i Käfer, Bug nebo prostě Volkswagen.

Interiér je kvalitně zpracovaný
Interiér je kvalitně zpracovaný | Foto: VW

Nový vůz měří 4278 mm (152 mm navíc oproti verzi z roku 1998), je široký 1808 mm (+84 mm), ale je nižší o 12 mm (nyní 1486 mm). Rozvor náprav má hodnotu 2537 mm. Kufr nabídne obejm 310 litrů.

Základním motorem je 1,2 TSI

Na českém trhu je nový Beetle k mání od 379 900 korun s benzínovým čtyřválcem 1.2 TSI o výkonu 105 koní. 

Protože vůz využívá řadu dílů šesté generace Volkswagenu Golf (letos bude představena 7.), včetně podvozkové platformy, je podobná i nabídka motorů. Tedy, kromě zmiňovaného benzinového turbomotoru 1,2 je k dispozici ještě další přeplňovaný zážehový agregát 1,4 TSI s výkonem 160 koní a verzi Sport může pohánět i dvousetkoňový dvoulitr. Ten je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Právě jen tato verze má více prvkovou zadní nápravu.

Verze sport se třemi ukazateli navíc
Verze sport se třemi ukazateli navíc | Foto: VW

Čtvrtým motorem ve hře je zatím 1,6 TDI spalující pochopitelně naftu. Jeho výkon je obvyklých 105 koní.

S nejsilnějším benzinovým motorem je maximální rychlost vozu 223 km/hod, naopak nejúspornější  je diesel s kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km.

Systém Fender má Brouk jako jediný z vozů prodávaných v Evropě

Výbavové stupně jsou celkem tři. V základním, příznačně pojmenovaném Basic, jsou čtyři airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, elektronická stabilizace ESP, mechanická klimatizace, audiosystém s osmi reproduktory, tempomat, asistent pro rozjezd do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka a třeba i výškově nastavitelná přední sedadla či středová loketní opěrka.

Palubní deska je v této verzi lakovaná vždy černě, zatímco ve druhém stupni Design je lakovaná v barvě vozu. V této výbavě jsou oproti základní navíc například kola z lehkých slitin, mlhové světlomety, nárazníky, kliky a zrcátka lakovaná.

Systém Fender se subwooferem v kufru
Systém Fender se subwooferem v kufru | Foto: VW

V nejvyšší výbavě Sport pak je automatická klimatizace,  sportovní přední sedadla, přístrojová deska s karbonovým designem, hliníkové pedály a ambientní osvětlení interiéru.

Na přání lze objednat zvukový systém Fender (17 900 Kč), navigaci (za 20 500 nebo 53 400 Kč), Bi-xenonové světlomety (17 400) a řadu designových prvků.

 

Právě se děje

Další zprávy