I když efekt šrotovného je vždy jen dočasný, v Německu si ho v současné době pochvalují. Například v tom smyslu, že se díky němu zmenšila míra poruchovosti u vozů, které přijíždějí do stanic technické kontroly provozovaných organizací TÜ Süd.
Platí to zejména v regionech, kde o šrotovné žádalo nejvíce motoristů a zejména v katehorii u vozů starších než devět let, tedy těch, které šly do lisů. Čerstvá data takzvaného žebříčku spolehlivosti TÜV Report, který vychází jako příloha časopisu AutoBild, dodalo 3,1 milionu vozů, které podstoupily technickou prohlídku.
Přes vliv šrotovného na německých silnicích stoupl o 0,2 procentního bodu na 19,7 procent podíl vozů, které se na technickou kontrolu dostaví s minimálně jednou závadou.
I mladý Logan je poruchový
Pozitivní vliv ekonomické injekce šrotovného na kvótu závad byl navíc snížen tím, že několik modelů, které z ní zvláště těžily, skončilo záhy na zadních místech TÜV Reportu 2012. Příkladem je Dacia Logan na posledním místě nebo Fiat Panda na třetím místě od konce.
Nejproblematičtějšími částmi vozidel nadále zůstávají světla.
Zlatou plaketu TÜ Reportu již druhý rok po sobě získává Toyota Prius s hybridním pohonem. "Výsledek podporuje odhady TÜV SÜD o elektrickém pohonu: Je bezpečný, schopný každodenního provozu a je vysoce technicky vyzrálý. Pouze u 1,9 procenta hybridního modelu, který po třech letech poprvé musel na technickou prohlídku, se vyskytly závažné závady," uvádí se v doprovodné zprávě TÜV.
Toyota navíc uspěla s modelem Auris na místě druhém. Dělí se průměrnou kvótou závad 2,6 procent o druhé místo s Mazdou 2. Na následujících místech první německá auta: Porsche Boxster/Cayman s kvótou závad 2,8 procenta, což je stejně jako je skóre VW Golf Plus.
Japonské vozy jsou v popředí všech kategorií
V kategorii čtyř až pětiletých vozů loňského vítěze Priuse odsunul na místo druhé VW Phaeton. VW má v této kategorii v první desítce tři vozy a navíc tam je i koncernové Audi A8, Toyota čtyři modely. Na konci ženříčku spolehlivosti čtyř až pětiletých ojetin je Renault Espace, Dacia Logan a trochu překvapivě i Nissan Primera.
V katergorii 6-7letých aut je první Porsche 911, před dvěmi Toyotami . Plejádu dalších japonských vozů v první desítce přerušují jen VW Golf Plus a Fordy Focus-C Max a Ford Fusion.
U ještě starších vozů je situace obdobná. Zajímavostí je umístění trojice téměř identických vozů VW Sharan, Seat Alhambra a Ford Galaxy na posledních příčkách žebříčku 10-11 let starých aut. Pod nimi je už jen Ford Ka.