Na první zničený Cybertruck se nečekalo dlouho. Nerezovou ocel promáčkla Toyota

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 1. 2024 14:48
Jen málokteré auto vzbudilo minulý rok tolik zájmu jako Tesla Cybertruck. Netradičně tvarovaný pick-up vyvolal spoustu otázek, mimo jiné i kolem bezpečnosti. Všemi potřebnými nárazovými testy prošlo, ale jak se bude ostře řezaná karoserie z nerezové oceli chovat při skutečné nehodě? Alespoň částečně se to už ví, na konci prosince totiž v Kalifornii havaroval první Cybetruck.
Logo automobilky Tesla, ilustrační foto.
Logo automobilky Tesla, ilustrační foto. | Foto: Martin Přibyl

28. prosince kolem druhé hodiny odpoledne se podle policejní zprávy, kterou cituje americký web Autopian, na silnici nedaleko Palo Alta v Kalifornii stala nehoda, jejímž účastníky byly Tesla Cybertruck a také Toyota Corolla z roku 2009. Právě 17letý řidič japonského kompaktu zatím z neznámých příčin nejprve pravou stranou auta sjel ze silnice, aby posléze zabočil doleva, přejel dvojitou středovou čáru a narazil do projíždějícího Cybertrucku.

Zatímco ze zveřejněných amatérských záběrů nehody, které se objevily na sociální síti Reddit, vypadá Tesla relativně nepoškozená a naopak Toyota s výrazně poničenou přední částí v podstatě na odpis, do nemocnice se zraněním musel nakonec jen řidič elektrického pick-upu. Dalším dvěma cestujícím se nic nestalo, stejně jako řidiči Toyoty.

Je to pravděpodobně vůbec první nehoda Cybertrucku, Autopian pak naznačuje, že by mohlo jít o auto patřící přímo Tesle. Prozrazují ho mimo jiné texaské registrační značky, jméno řidiče se pak prý shoduje se jménem inženýra americké automobilky, který žije v San Franciscu.

Okolnosti nehody jsou tedy zatím v šetření, silnice ale měla být údajně mokrá a jisté je, že Tesla v době nehody nejela na autopilota. Plně ji tedy ovládal řidič. Připomeňme, že velmi pevná karoserie Cybertrucku z nerezové oceli vyvolala při představení na konci listopadu loňského roku řadu otázek souvisejících s bezpečností. Údajně by ji totiž nemělo být možné zdeformovat ani různými stroji, čímž se při uvedení chlubil Elon Musk, připomíná deník San Francisco Chronicle.

Zatímco do Evropy se Cybertruck nechystá, v Americe se dodávky rozběhly na přelomu listopadu a prosince loňského roku. Nejlevnější provedení s pohonem zadních kol a dojezdem asi 402 kilometrů stojí v přepočtu od 1,36 milionu korun, dostupné bude ale až příští rok.

Letos chce automobilka dodávat verzi s pohonem všech kol, větší baterkou a dojezdem 547 kilometrů v přepočtu asi za 1,79 milionu korun, respektive nejrychlejší provedení Cyberbeast také s pohonem všech kol. To zvládne sprint z 0 na 97 km/h za 2,6 vteřiny, ujede asi 515 kilometrů na jedno nabití a stojí v přepočtu asi 2,24 milionu korun. Maximálně pak Cybertruck uveze přes tunu nákladu a utáhne až pětitunový přívěs.

 

Právě se děje

Další zprávy