To, že malé SUV Audi přijde, bylo nabíledni. Hlavním důvodem ke zrodu vozu byl pochopitelně příchod konkurence ve formě BMW X1, ale bylo by také divné, kdyby Audi nedoplnilo svoji číselnou řadu Q7 a Q5 také o Q3. A tak se také stalo.
Poprvé jsme vůz mohli vidět na autosalonu v čínské Šanghaji na jaře, evropskou premiéru si odbyl před pár týdny ve Frankfurtu a nyní dorazil i do tuzemských autosalonů.
Protože je to malé SUV a určené především do města, je logické, že bude na trhu i s pohonem pouze předních kol. Představitelé značky dokonce předpokládají, že verze bez quattra bude dokonce v prodejích převažovat, což není pro značku se čtyřmi spojenými kroužky na masce chladiče zrovna typické.
Výběr ze 4 motorů
Pod kapotou vozu může pracovat jeden ze čtyř motorů:: benzinový 2,0 TFSI o výkonu 125 kW s pohonem všech kol a manuální převodovkou, silnější benzinovou alternativou je 2,0 TFSI se 155 kW a dvouspojkovou převodovkou S tronic. Naftu pak spalují turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 103 kW pohánějící přes manuální převodovku jen přední kola a 2,0 TDI s pohonem všech kol. Jeho výkon je 130 kW.
Nejlevnější variantou je pochopitelně nejslabší benzinový motor s pohonem pouze přední nápravy. I tak je základní cena jen těsně pod hranicí 700 000 Kč, přesně 698 500 Kč. Ta se začne prodávat ale o něco později.
Kvůli odlehčení vozu byla použita kapota a zadní výklopné víko z hliníku. Auto je 4,39 metru dlouhé, 1,83 metru široké a 1,59 metru vysoké.
V sériové výbavě Audi Q3 je už klimatizace. Výbava na přání nabízí například asistent dálkových světlometů, panoramatické skleněné střešní okno, paket vnitřního osvětlení LED a elektricky nastavitelná přední sedadla.
Navigace pozná, jak rychle se pohybují SIM karty v okolí
Usnadnit život ve voze mají asistenční systémy. Například parkovací asistent upozorňuje na překážky po celém obvodu vozu, nechybí Audi side assist usnadňující bezpečný přejezd do vedlejšího jízdního pruhu a ukazatel rychlostních limitů rozpoznává a ukazuje důležité dopravní značky.
Nejdražší navigační systém bude umožňovat za příplatek rozpoznat pomocí sledování rychlosti pohybu SIM karet řidičů v okolí, která z možných tras k cíli je ucpaná, a která naopak relativně dobře průjezdná.
V rámci snížení emisí CO2 a spotřeby Audi v automatické převodovce využívá pro režim efficiency i funkci volnoběžky - při jízdě bez plynu po rovině nebo z mírného kopce může odpojit motor od převodovky.
S vozem jsme se mohli i krátce svézt. Právě při používání ve městě oceníte nadprůměrně dobrý výhled z místa řidiče, opět nezklame dílenské zpracování interiéru a příkladné je i odhlučnění dieselového motoru. Místa v kabině ovšem nazbyt není. To platí i pro místo vpředu zvláště na šířku.