Spotřeba nebo kufr? Kdepak, podle průzkumu lidé řeší, jestli s autem spárují chytrý telefon

Jan Markovič Jan Markovič
9. 6. 2016 9:43
Jak si člověk vybírá své nové auto? Podle průzkumu ho nyní kromě jízdních vlastností zajímá i fakt, zda lze v autě do zábavního systému snadno připojit jeho chytrý telefon. Budoucí majitelé na tuto funkci kladou tak silný důraz, že by se až pětina z nich rozhodla pro jinou značku vozu, kdyby u ní spárování s telefonem fungovalo lépe.
Někteří výrobci se proto začali mnohem víc snažit, aby nalákali zákazníky na schopnosti zábavních systémů, které do aut instalují.
Někteří výrobci se proto začali mnohem víc snažit, aby nalákali zákazníky na schopnosti zábavních systémů, které do aut instalují. | Foto: Škoda auto

Zákazníci přiznávají, že se jim u nového modelu může líbit vše možné – design, cena, spotřeba i jízdní vlastnosti, ale přesto z dealerství odejdou, pokud s vozem nemohou propojit svůj mobilní telefon. Tak komentuje průzkum společnosti McKinsey and Company automobilka Nissan, která na něj upozornila.

Podle jeho výsledků je pro 28 procent budoucích majitelů auta připojení chytrého telefonu důležitější než jeho jiné vlastnosti včetně spotřeby paliva. Až 13 procent lidí by si přitom nekoupilo auto, které nemá připojení k internetu. Přitom tato služba se u automobilů stále rozšiřuje poměrně pomalu a byla donedávna hlavně doménou luxusních značek.

Výsledky šetření mimo jiné ukazují, že 20 procent řidičů by považovalo lepší možnost připojení telefonu k zábavnímu systému za dostatečný důvod k tomu, aby přešli k jiné značce. Ještě výraznější je tento výsledek u lidí, kteří tráví v autě víc než 20 hodin týdně. Tam by se už pro jinou značku rozhodlo celých 41 procent dotazovaných.

Někteří výrobci se proto začali mnohem víc snažit, aby nalákali zákazníky právě na schopnosti zábavních systémů, které do aut instalují. Právě Nissan dokonce ve svém týmu vyčlenil člověka, který se zabývá pouze testováním připojení chytrého telefonu k vozu. Proto má k dispozici 40 telefonů různých značek, které neustále zkouší.

„Životní cyklus dnešních nových vozů, než je nahradí nová generace, činí zhruba pět až šest let. Mobilní telefon se ale na trhu ohřeje sotva dva roky, než výrobce přijde s dalším. Podstatou mé práce je snaha udržovat schopnost komunikace mezi vozy a telefony,“ vysvětluje Patrick Keenan, který má zkoušení telefonů na starosti.

Automobilka si také na připojení testuje ještě další funkce, které v blízké budoucnosti hodlá nasadit. Jde například o komunikaci mezi jednotlivými vozidly nebo systém autonomního řízení na dálnici.

Seznam nejlevnějších aut nabízejících Bluetooth připojení k vozu najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy