Škoda chce letos v Česku dále růst. Její tržní podíl se má navýšit na téměř třetinu

Radek Pecák Radek Pecák
20. 1. 2016 12:03
Tuzemští dealeři mladoboleslavské automobilky letos předpokládají, že prodeje modelu Superb dosáhnou historicky nejvyšší úrovně. Prodeje má táhnout také Škoda Fabia.

Prakticky každé třetí nové auto, které se v letošním roce prodá v České republice, by mělo být označeno logem Škoda. Vyplývá to z plánů tuzemské prodejní organizace Škoda Auto.

"Chceme letos navýšit náš podíl z loňských 32 na 32,5 procenta," uvedl na setkání s novináři šéf organizace Luboš Vlček.

V absolutních číslech to znamená nárůst prodaných škodovek o téměř tisíc kusů k hranici 75 000 vozů.

Celkový tuzemský trh podle Vlčka neporoste zdaleka tak rychle jako v roce 2015, kdy byla meziroční změna 20 %. "Podle našich odhadů to bude přibližně 5 procent," sdělil Vlček.

Zisky dealerům Škody by měl letos navýšit zejména model Superb. "Chceme ho prodat za rok přibližně 8-9 tisíc kusů, což je počet odpovídající zhruba dvojnásobku v zatím nejlepších letech tohoto vozu," dodal Vlček.

V loňském roce se sice již tento vůz prodával, zatím však vzhledem k omezené výrobní kapacitě převyšoval počet objednávek množství aut dodaných zákazníkům.

Z hlediska strategických cílů se letos chce tuzemské zastoupení Škody orientovat na zvýšení podílu aut, která si kupují privátní zákazníci. Ten by měl dosáhnout poměru 56:44 v poměru privátní/fleetoví zákazníci. "To ale neznamená, že bychom firmám chtěli prodávat méně než dosud," dodal s úsměvem Vlček.