První jízda s Citroënem DS5: Tohle auto není všední

Radek Pecák Radek Pecák
26. 4. 2012 4:46
Každé auto časem svému majiteli zevšední. U tohoto to ovšem bude trvat dlouho
Foto: Aktuálně.cz

V Česku se začíná prodávat třetí z Citroënů, které mají před číselným označením ještě dvě písmena: DS.

Model DS5 je z nich největší, a logicky tedy i nejdražší.

Snad z žádného úhlu pohledu tento vůz nevypadá obyčejně, právě naopak.

Kromě originálně tvarovaných světlometů zaujme i množství chromu. Přesto je design exteriéru stále ještě slabá káva s tím, co vás čeká po nahlédnutí dovnitř..

Dekor sedaček je také originální
Dekor sedaček je také originální | Foto: Aktuálně.cz

Představitelé této francouzské automobilky se netají tím, že při navrhování interiéru se hodně inspirovali vzhledem pilotní kabiny dopravních letadel.

Okna se otevírají pravou rukou

Proto je zde velmi masivní středový tunel, na nějž se přemístila i tlačítka k ovládání stahování oken. Obdoba je na střeše uprostřed mezi předními sedadly. Tunel téměř dokonale odděluje pracovní prostor řidiče od prostoru předního spolucestujícího. Jsou situace, kdy to oběma lidem bude vyhovovat, někdy ale možná i trochu vadit....  

Prostor vpředu tedy může působit poněkud stísněně. Vzadu je sice místa více, dospělí zde klidně cestovat mohou, ale mohlo by to být i lepší...

Je to logické. Technický základ pochází z Citroën C4 Picasso a Peugeotu 5008. Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm jsou přesně na hranici nižší střední a střední třídy.

Palubní deska také není právě obyčejná. Startovací tlačítko není kruhové, nýbrž lichoběžníkové, také analogové hodiny mají neobvyklý tvar. Tlačítka jsou rozmístěná na první pohled trošku chaoticky.

Na rozmístění ovládacích prvků je třeba si chvíli zvykat
Na rozmístění ovládacích prvků je třeba si chvíli zvykat | Foto: Aktuálně.cz

Řazení lze tentokrát jen chválit

S vozem jsme se mohli půlhodinku svézt. Zaujal především podvozek, který není "prkenný", přitom ale řidiči dává jistotu, že se může dopustit i sportovnějšího svezení.

Manuální řazení šestistupňové převodovky, které jsme vyzkoušeli, bylo zdaleka nejlepší ze všech modelů Citroën, které v posledních letech prošly našima rukama.

Automobil Citroën nabízí s pěticí pohonných jednotek. Dvě z nich jsou benzínové šestnáctistovky (s výkony 155 a 200 koní), dále je na výběr ještě dieselový motor se stejným zdvihovým objemem válců, pro dlouhé dálniční cesty bude pravděpodobně nejlepší 2,0 HDi (165 koní) a pak je tu ještě nejdražší a nejsložitější pohon Hybrid4 s předními koly poháněnými spalovacím agregátem a zadními elektromotory.

Ceny začínají na částce 679 900 korun za výbavu Design s motorem 1,6 e-HDi.  V základní výbavě je mimo jiné šestice airbagů, dvouzónová automatická klimatizace, LED světla pro denní svícení i rádio.

 

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy