Foto: Vypátrali jsme 35 automobilových propadáků. Nabízely se bez úspěchu i na českém trhu

Kangoo Be Bop patří mezi nejméně úspěšné modely Renaultu vůbec. Jeho existence je téměř zapomenuta.
BMW řady 1 nebylo prvním počinem mnichovské automobilky ve třídě kompaktních hatchbacků. Již v roce 1993 se z řady 3 generace E36 vyklubala třídveřová verze Compact. V roce 2000 pak následoval model, patřící ke generaci E46 (na snímku). Vůz vznikl v řadě verzí, nechyběl ani šestiválec 325i. Právě s ním stál vůz na konci roku 2001 jako nový 1,106 milionu korun.
Po zániku východního bloku se Dacii prodejně až tolik nedařilo, příchod Loganu (známého nejprve jako projekt X90) byl navíc daleko. V mezičase tak rumunská značka představila několik malých automobilů, přičemž posledním vývojovým stupněm byla Solenza. Liftback se vyráběl pouze mezi lety 2003 a 2005 a šlo o jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Na konci roku 2005 byla cena vozu se zážehovou čtrnáctistovkou 195 900 korun.
Jihokorejské limuzíny jsou samostatnou kapitolou v celé historii automobilového průmyslu. Společným jmenovatelem je snaha vyrovnat se evropským konkurenčním značkám nejen cenou, ale také kvalitou. Druhým pokusem Daewoo byla Evanda, nahrazující model Leganza. V roce 2004 se Daewoo změnilo na Chevrolet, Evanda zůstala ještě dva roky v nabídce. Poté ji nahradila modernější Epica. Za dvoulitrovou Evandu dal zájemce podle ceníku na konci roku 2004 nejméně 549 000 korun.
Daewoo umělo nalákat slavná designérská jména. Evandu navrhl Italdesign, kompaktní MPV Tacuma, známé také jako Rezzo, pro změnu Pininfarina. Prodejně ale ani jedno z aut příliš nezazářilo. Produkce MPV skončila v roce 2008 a přímým nástupcem se stal až Chevrolet Orlando. Na konci roku 2003 stálo nové Daewoo Tacuma s dvoulitrovým čtyřválcem bez stokoruny 490 tisíc. Zobrazit 35 fotografií
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2017 7:13
Ford Focus, Škoda Octavia, Volkswagen Golf nebo Renault Clio. Jsou auta, která na silnicích potkáváme každý den v několika exemplářích. Prodejně se jim na českém trhu daří a ani v následujícím období nehodlají ustupovat ze slávy. Pak jsou ale také auta, která prodejně nezazářila a postupně upadla v zapomnění. Taková jsme vybrali do následující galerie. Určitě nejsou všechna, navíc jsme se snažili pokrývat období od roku 2000. Přesto se dá najít řada zajímavých a dnes opravdu zapomenutých vozů. Díky dobovým autokatalogům jsme navíc k jednotlivým vozům přiřadili cenu některé z verzí tak, aby je alespoň orientačně bylo možné zařadit po bok dnešních podobně velkých automobilů.

Žebříček nejpopulárnějších automobilů v České republice naleznete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy