Nový všestranný Golf: Vrací se osvědčený model

Tomáš Rybecký
14. 3. 2013 10:00
Volkswagen představil nové kombi Golf Variant
Foto: Volkswagen

Volkswagen na 83. Ženevském autosalonu představil nový Golf Variant. Rozšiřuje aktuální generaci svého nejprodávanějšího modelu o všestranné kombi.

Stejně jako hatchback je i Variant výrazně nižší a lehčí než předchůdce. Méně hmoty a více prostoru se projevuje zejména v zavazadlovém prostoru, který se zvětšil o více než 100 litrů, a to na 605 l (při sklopení zadních sedadel až 1620 l).

Golf Variant poprvé nabízí i úsporné provedení TDI BlueMotion. S touto motorizací má výkon 110 k, je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou a má průměrnou spotřebu paliva 3,3 l/100 km (emise CO2 87 g/km). Další ženevskou premiérou byl Golf Variant 4Motion s pohonem všech kol, který bude k dispozici s motory TDI ve výkonových stupních 105 k a 150 k. Volkswagen navíc připravuje i verzi Golf Variant TGI BlueMotion s pohonem na zemní plyn (CNG).

Vizuálně i technicky Variant vychází z pětidveřového hatchbacku. Celá přední část vozu je stylisticky shodná, liší se pouze zadní část karoserie. Nové dvoudílné zadní světlomety modelu Golf Variant podtrhují rodinnou příslušnost k modelové řadě a značce.

Stejně jako všechny nové vozy řady Golf je i Variant sériově vybaven systémem Start-Stop a režimem rekuperace. Jako první kombi na světě disponuje novou multikolizní brzdou, která po nárazu vozidlo automaticky zpomaluje až do úplného zastavení, aby se zabránilo případným sekundárním kolizím. Již vstupní model má v sériové výbavě například sedm airbagů, elektronicky řízený stabilizační systém, 5" dotykový displej TFT, podélný střešní nosič, elektronickou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold, či ochranu proti načerpání nesprávného paliva.

Nový Golf Variant nabízí výběr mezi sedmi přeplňovanými motory s přímým vstřikováním. Všechny využívají pěti- nebo šestistupňová převodovkou, většinu motorů TSI a TDI lze kombinovat s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehové motory dosahují výkonu od 85 k do 140 k, úsporné turbodiesely nabízejí 105 k, 110 k, nebo 150 k.

 

Právě se děje

Další zprávy