Nový Volkswagen Passat je přísný. Žádný sedan, žádný manuál, žádné knoflíky

Nový Volkswagen Passat je přísný. Žádný sedan, žádný manuál, žádné knoflíky
Volkswagen Passat 2024
Volkswagen Passat 2024
Volkswagen Passat 2024
Volkswagen Passat 2024
Foto: Volkswagen
Martin Frei Martin Frei
31. 8. 2023 15:15
Volkswagen zveřejnil první informace k nové generaci Passatu, který se představí příští úterý na autosalonu v Mnichově. S novou verzí platformy MQB povyrostl a pojme větší hybridní baterii. Odzvonilo karoserii sedan, interiér přešel na plně digitální ovládání a zmizela i manuální převodovka. Na druhou stranu Passat sám zaparkuje a jako hybrid ujede na nabití sto kilometrů.

Nová generace zachovává nejdůležitější rysy předchůdců a sourozenců, kyvadlo designu se ale opět vrací od hranatějšího k oblejšímu. Z prvních snímků novinka působí masivněji, ale zejména v tmavších barvách zároveň živě a hravě.

Kompletní technická data zatím nebyla zveřejněna, výrobce však prozradil prodloužení rozvoru o 50 milimetrů. Tím se Passat dostává na úroveň dnešního Arteonu, který bude brzy nahrazen elektrickým modelem ID.7.

Nepočítá se už ani s tříprostorovou karoserií sedan, poptávka po ní je příliš nízká. Passat se bude společně s příštím Superbem vyrábět výhradně v Bratislavě. Podle slov ředitele Thomase Schäfera obě auta vyvinula Škoda.

Interiér přebírá myšlenky elektromobilní řady ID. Kromě páček pod volantem tu nejsou žádné mechanické ovladače, tlačítka ani knoflíky. Vše se soustředí do stojícího tabletu, jen dotyková lišta pod ním umožňuje zleva doprava přidávat teplotu či hlasitost. Obrazovka dražšího provedení má uhlopříčku 15 palců.

Správně bychom ovšem neměli psát, že pod volantem jsou páčky, ale páčka. Ovládání stěračů se totiž ve stylu Mercedesu přesunulo na levnou stranu, vpravo je pouze volič automatu. Manuální převodovky už v Passatu nebudou.

Posílily naopak digitální a komfortní funkce. Autonomní jízda zůstává v režimu asistence, kdy řidič musí být stále ve střehu, s mobilní aplikací ale auto samo zaparkuje. V pokročilejší verzi Park Assist Pro s pamětí se Passat dokáže naučit až padesát metrů cesty a zajede například do dvora.

Na výběr bude z osmi pohonných jednotek. Základem bude benzinový 1.5 eTSI s výkonem 110 kilowattů a mild-hybridní asistencí na 48 Voltů, schopnou vypínat motor za jízdy. Dvoulitrové TSI bude k dispozici v provedení 150 a 195 kilowattů.

Dvoulitrový diesel nastoupí ve variantách 90, 110 a 142 kilowattů. Nejvýkonnější benzin i nafta dostanou pohon všech kol.

Novinkou je posílený plug-in hybrid. S baterií na 19,7 kilowatthodiny ujede až 100 kilometrů bez benzinu. Nabíjet půjde střídavým proudem 11 kilowatty a stejnosměrným 50 kilowatty. Na výběr bude ze dvou výkonových variant 150 a 200 kilowattů.

Za příplatek dostane Passat novou generaci tlumičů pérování DCC Pro, které už známe z prototypů příštího Kodiaqu. Počítač řídí jejich tuhost zvlášť pro stlačení a zvlášť pro roztažení, což umožňuje přesněji reagovat na okamžité jízdní podmínky.

 

Právě se děje

Další zprávy