Nový kombík Audi A6 dostane i dieselový biturbo motor

Radek Pecák Radek Pecák
22. 5. 2011 3:14
auto

Vlastně jediná velká neznámá zůstává po představení nového Audi A6 Avant. Tou je cena. České zastoupení automobilky Audi ji hodlá zveřejnit až v okamžiku uvedení vozu na trh, což se stane v druhé polovině letošního roku.

Oproti minulé generaci byl rozvor výrazně prodloužen na 2,91 metru a vnější rozměry atraktivní karoserie jsou nyní 4,93 x 1,87 x 1,46 metru.

Přibližně 20 procent karoserie je vyrobeno z hliníku. Provozní hmotnost byla i díky tomu v porovnání s předchozí generací snížena až o 70 kilogramů.

Foto: Audi
 

Základní objem zavazadlového prostoru 565 litrů lze zvětšit na 1680 litrů sklopením opěradel zadních sedadel.

Podobně jako VW Passat bude mít i audi možnost automatického otvírání zadního výklopného víka ovládaného pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Praktický systém se dodává v kombinaci s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru a komfortním elektronickým klíčkem.

Audi nabízí pro nové modely A6 Avant paletu šesti motorů s přímým vstřikováním paliva. Dva z nich jsou zážehové, ve zbývajících čtyřech případech se jedná o čtyři vznětové jednotky TDI. Výkony jsou v rozpětí od 130 kW (177 k) do 230 kW (313 k). Spotřeba byla také v porovnání s předcházející generací snížena. Například Audi A6 Avant 2.0 TDI spotřebuje jen 5,0 litrů paliva na 100 km.

Naprostou novinkou pod kapotou sériově vyráběných vozů Audi je nový šestiválcový motor 3.0 TDI s postupným přeplňováním dvěma turbodmychadly. Maximální plnicí tlak 320 kPa umožnil dosáhnout nejvyššího výkonu 230 kW (313 k). Tento motor udělí modelu A6 Avant zrychlení z 0 na 100 km/h za  5,4 sekundy (předběžná hodnota).

 

Právě se děje

Další zprávy