Němec ujel s fabií z roku 2000 milion kilometrů

Radek Pecák Radek Pecák
6. 7. 2013 5:41
Při překonání hranice půl milionu kilometrů měla fabia stále původní výfuk
Takový stav byl na tachometru před muzeem Škoda Auto
Takový stav byl na tachometru před muzeem Škoda Auto | Foto: Škoda Auto

Zpráva o tom, že někdo ujel milion kilometrů, se obvykle týká řidičů autobusů, případně taxikářů. Německý řidič Peter Kirchhoff tohoto milníku dosáhl také. S jediným vozem, Škodou Fabií 1,9 TDI z roku 2000.

Ve středu 3.7 tento řidič žijící v obci Sprockhövel u Wuppertalu přijel ve svém voze před firemní muzeum v Mladé Boleslavi.

Počítadlo přesně ukazovalo senzační stav 999 999 kilometrů.

​„Spolu s Peterem Kirchhoffem se radujeme z tohoto skvělého výkonu. Současně jsme velice hrdí na to, že tohoto výkonu dosáhl s vozem značky Škoda. Lepší důkaz kvality a spolehlivosti našich vozů bychom si ani nemohli přát," říká Martin Hrdlička, zástupce technického vývoje společnosti Škoda Auto a.s. Na konstrukci první generace modelu Fabia se sám podílel.

„Fabia tehdy vzbudila rozruch už při svém představení na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999," vzpomíná Hrdlička. „Ještě v tomtéž roce získala první Zlatý volant. Ten nám potvrdil, že jsme s tímto vozem vystihli trend doby."

 
„Při převzetí měl vůz na tachometru jedenáct kilometrů," vzpomíná Peter Kirchhoff. Od té doby si vystudovaný ekonom zapisoval každý ujetý kilometr a náklady do posledního centu. „Tehdy by mne ani ve snu nenapadlo, že se na den přesně 13 let od převzetí vozu na tachometru objeví milion," usmívá se.

Motor i převodovka jsou původní

Prý je fabia velmi spolehlivé auto. Dokonce i po půl milionu kilometrů jsem měl na voze pořád ještě původní výfuk," vzpomíná Kirchhoff. „Technická kontrola s tímto vozem mi nedělá žádné starosti! Závady? Prostě nejsou!"

O Fabii Petera Kirchhoffa se už léta stará servisní partner značky ve městě Hamm. Při předběžné technické kontrole v červnu letošního roku vůz ještě jednou důkladně zkontrolovali. Zkušený automechanik Werner Potthoff byl technickým stavem vozu nadšen.

„Vůz nestárne a hlavně při vnějším pohledu je ve špičkové formě. Kdybych nevěděl, že vůz už ujel téměř milion kilometrů - na první pohled bych to nepoznal." Servisní poradce Matthias Lütkhoff : „Vůz je v původním stavu. Výfuk, motor, spojka a převodovka byly namontovány už ve výrobním závodě. S pomocí pravidelné údržby dosáhl vůz tohoto enormního výkonu," říká Lütkhoff a s úsměvem dodává: „Za tu dobu už si každým šroubkem ve voze tykám." Aby se při technické kontrole 1. července nevyskytly vůbec žádné závady, vyměnili u servisního partnera značky Škoda v Hammu brzdové kotouče a destičky. A Fabia dostala další nálepku.

Jen jednou jej za celou dobu tohoto dlouhého vztahy vůz nechal na holičkách. „Po ujetí 305.000 kilometrů se vůz zastavil vinou porézního kabelového svazku", vzpomíná Kirchhoff.

S fabií bude jezdit i dále. Počítadlo kilometrů jeho věrného vozu po miliontém kilometru už ale neukáže vůbec nic. Na displeji se po čísle 999 999 objeví už jen šest vodorovných čárek. Místo pro sedmou číslici prostě chybí. Ale pečlivý ekonom ze Sprockhövelu bude ujetou vzdálenost nadále zapisovat podle denního počítadla kilometrů.

Fabii chce vyměnit za nový vůz příští rok, až přijde na trh fabia nové generace. Poté věnuje fabii škodováckému muzeu.

Fabia je stará třináct let
Fabia je stará třináct let | Foto: Škoda Auto

 

 

Právě se děje

Další zprávy