Nejlevnější auto v Čechách? Fiat Panda Classic

Michal Karat
22. 2. 2012 3:50
S příchodem třetí generace Fiatu Panda druhá nekončí. Naopak! Dovozce snížil cenu a přidal užitečnou výbavu
Foto: Fiat

Zcela nový Fiat Panda sice klepe na dveře, ale nové ceny staršího provedení Panda Classic vrací tento pětidveřový hatchback do hry o českého zákazníka. S cenou necelých 155 tisíc korun se Fiat vyrovnává konkurenčnímu Renaultu Thalia, který mezi nejdostupnější nová auta na českém trhu patří mnoho let.

Trumfem Pandy je výbava. Dokonce i v úplném základu s inzerovanou minimální cenou najdete dva airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo brzdový asistent. Abyste získali podobnou sestavu u Renaultu, museli byste se vydat k vyšším výbavám, které jsou ale o rozhodujících několik desítek tisíc korun dražší.

Kdo si bude chtít v základní Pandě Classic dopřát i jistou úroveň komfortu, může investovat do příplatkové klimatizace (+15 tisíc korun). V kategorii nejlevnějších aut je ojedinělý také nízký příplatek (+7 900 korun) za stabilizační systém. 

Má tato nabídka nějaký háček? Pokud pomineme konstrukční stáří modelu (premiéra v roce 2003) a nesmyslnou cenu originálního autorádia s CD a MP3 přehrávačem (8500 korun), pak vlastně ne! Panda Classic dobře splní roli nákupní tašky na čtyřech kolech a levně obslouží přepravní potřeby ve městě. Čtyřválcový motor 1,2 (50 kW) dává vozu obstojnou dynamiku (0-100 km/h za 13,4 s) a zřejmě nebude problém s tímto klasikem jezdit do 6 l/100 km, přestože výrobce slibuje dokonce o litr nižší spotřebu.

 

 

Právě se děje

Další zprávy