Mercedes-Benz, nejstarší dosud fungující automobilka na světě, otevřela na konci března novou továrnu. Výjimečná je tím, že jde o automobilku postavenou na zelené louce mimo Německo, konkrétně v Maďarsku.
Moderní výrobní závod má vynikat flexibilitou a nízkými výrobními náklady. K tomu nemalou měrou přispívají mzdy Maďarů, které jsou o 70 % nižší než mzdy v Německu. Z podobných výhod těží také Audi, které už řadu let vyrábí motory a automobily v maďarském Gyoru.
Závod v Kecskemétu vznikl zejména kvůli nové generaci Mercedesu třídy B, s níž má automobilka velké růstové plány. Dosud se tato modelová řada vyráběla pouze v Rastattu, ročně má v Maďardku vznikat 100 tisíc vozů třídy B. Později se zde začne vyrábět také odvezený sedan CLA. Celková výrobní kapacita maďarského závodu je 200 tisíc vozidel ročně.
Mercedes-Benz v Maďarsku investoval 800 milionů Euro, stát podpořil investici subvencí ve výši 111 milionů Euro.