Mazda vyvinula rekuperační brzdy s kondenzátorem

Zbyněk Klíč
30. 11. 2011 3:19
Ve vozech značky Mazda se začnou nové brzdy objevovat již během roku 2012
Koncept Mazda Takeri
Koncept Mazda Takeri | Foto: Mazda

Mazda Motor Corporation vyvinula celosvětově první systém rekuperačního brzdění pro osobní automobily, který využívá kondenzátor. Ve vozech značky Mazda se začne objevovat již během roku 2012. V běžném provozu s častým střídáním zrychlování a zpomalování může systém „i-ELOOP" zlepšit spotřebu paliva až o deset procent.

Systém rekuperačního brzdění od Mazdy je jedinečný tím, že využívá kondenzátor - elektrotechnickou součástku sloužící k dočasnému uchování elektrického náboje. Oproti akumulátoru se kondenzátor nabíjí i vybíjí daleko rychleji a při dlouhodobém používání neztrácí své původní vlastnosti. Systém „i-ELOOP" účinně převádí kinetickou energii automobilu, která se uvolňuje při zpomalování, na energii elektrickou. Ta je následně využívána k napájení klimatizace, audio systému a dalších elektrických spotřebičů ve voze.

Mazda představí systém „i-ELOOP" na 42. tokijském autosalonu v rámci koncepčního automobilu TAKERI. Jedná se o sedan střední třídy, zkonstruovaný na základě technologií SKYACTIV a navržený v designovém stylu KODO - Duše pohybu.

 

Právě se děje

Další zprávy