Prodej ojetých osobních aut na českém trhu v minulém roce vzrostl o šest procent na 660 000 vozů. Z toho 509 000 aut bylo koupeno v tuzemsku a zbytek tvořil individuální dovoz. Při průměrné ceně vozidla 196 000 Kč činil celkový objem trhu s ojetými vozidly téměř 130 miliard korun.
V tiskové zprávě to dnes uvedla společnost Cebia, která se zabývá prověřováním vozidel. Prodej nových osobních aut na českém trhu loni vzrostl o pětinu na rekordních 230 857 vozů.
Zhruba 350 000 ojetých aut bylo loni prodáno mezi soukromými osobami a 310 000 prodali obchodníci. Mezi těmi převládaly autobazary s 230 000 prodanými vozy. Zhruba 64 000 vozů prodali dealeři jednotlivých značek v rámci certifikovaných programů. Také to je více než v minulosti. Nejrozšířenějšími certifikovanými programy jsou Škoda Plus a Das Welt Auto s podílem 80 procent.
Zbytek ojetých aut se prodal přes leasingové a splátkové firmy. Počet dovezených ojetin se meziročně zvýšil o čtvrtinu na 151 000 aut. Více než polovina byla ve stáří přes deset let. Češi nejčastěji dováželi vozy z druhé ruky z Německa a Itálie.
Nejoblíbenější značkou ojetin je dlouhodobě Škoda, i když její podíl se během posledních pěti let snížil z 30 na loňských 21 procent. Následuje Volkswagen s osmi procenty a Ford se sedmi. Výrazně se zvýšil podíl ojetých vozů značky Kia, která se tak dostala s šestiprocentním podílem na čtvrtou pozici.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia a Fabia a VW Passat. Následuje Ford Focus a VW Golf.
Z hlediska kupní ceny ojetých vozidel dlouhodobě převažuje zájem o ojetiny do 100 000 korun. Jejich podíl ale meziročně klesl o dva procentní body na 34 procent. Naopak podíl aut s cenou nad 350 000 korun o dva body vzrostl na 16 procent. Průměrná cena prodávaných ojetin se snížila z 205 000 Kč na 196 000 korun. Průměrná udávaná hodnota stavu kilometrů byla 142 000 km.