Konkurence pro Rolls-Royce? Superluxusní Maybach končí

Radek Pecák Radek Pecák
5. 5. 2012 14:09
V interiéru jsou křesla s lůžkovou úpravou a držáky na šampaňské
Foto: Radek Pecák

Když v roce 2002 s velkou pompou koncern Daimler oznámil, že obnovuje svoji historickou značku Maybach, počítal s ročními prodeji kolem tisícovky vozů.

Jenže plány se nenaplnily a Maybach se příliš velkou konkurencí pro značku Rolls-Royce nestal. V posledních letech se každý rok prodávalo jen kolem dvou stovek vozů typu 57 a 62. Celkem jich bylo v uplynulém desetiletí vyrobeno a prodáno zhruba tři tisíce. 

Příští rok tedy bude slavné logo opět uloženo do šuplíku a bude čekat na lepší časy. V historii značky je to již podruhé. Poprvé se tak stalo v roce 1940. Tehdy měl Maybach za sebou 31 let dlouhou historii, během níž vyráběl také motory pro letadla a vzducholodě Zeppelin.

Jako rozloučení a zároveň reklamu pro zákazníky, kteří by ještě měli zájem využít poslední příležitost a koupit si některý z vozů Maybach, přivezl do Prahy do autosalonu značky Mercedes-Benz na Chodově prototypový exemplář vozu Maybach Landaulet, o něž pravděpodobně právem prohlašuje, že se jedná o nejexkluzivnější otevřenou luxusní limuzínu na světě. Vystaven tu bude až do 13. května. Jeho konečné umístění pak bude v muzeu ve Stuttgartu. 

Auto stálo milion eur

U této kategorie vozů má pevnou střechu jen přední část interiéru pro řidiče. Cestující vzadu mohou být buď ukryti pod plátěnou střechou nebo si dopřejí výhled na modré nebe. Původně se landaulety využívaly zejména jako státnické limuzíny, jenže obavy z atentátů zavinily jejich úpadek.

Celkem vznikla série 20 těchto vozů, přičemž základní cena byla snadno zapamatovatelný milion euro. Všechny se prodaly a mnohé s řadou úprav, například výzdobou diamanty.

Fotogalerii najdete v levém sloupci

Technickým základem pro Maybach Landaulet je Maybach 62 S. Technici Maybachu odstranili zadní střešní modul a boční stěny vyztužili  integrovanými ocelovými profily.

Střechu ovládá řidič spínačem na středové konzole. Na jeho pokyn otevřou elektromotory dva zámky, které zajišťují plátěnou skládací střechu k rámu střechy, střecha se složí a uloží, včetně integrovaného zadního okna z jednovrstvého bezpečnostního skla, dozadu za zadní sedadla. Otvírání a zavírání střechy zabere méně než 20 sekund. Přitom je zavazadlový prostor při otevřené střeše přístupný bez omezení.

Lůžková úprava je samozřejmostí

Sedadla je možno polohovat až do lůžkové polohy. Jestliže osoba sedící na zadním sedadle aktivuje stisknutím tlačítka předprogramovanou odpočinkovou polohu, sklopí se opěradlo pomalu dozadu až do úhlu 47 stupňů. Zároveň se dopředu vyklopí opěrky chodidel a lýtek.

K dalšímu zvýšení komfortu sezení přispívají pneumaticky nastavitelné vzduchové polštáře v opěradle a masážní funkce s různými programy.

Telefonní systém v prostoru pro cestující je vybaven přídavným sluchátkem ve středové konzole, aby cestující vzadu mohli komunikovat s řidičem i za jízdy se staženou střechou.

Maybach Landaulet, koncipovaný jako vůz pro posádku s vlastním řidičem, může být vybaven dělicí stěnou, v jejíž horní části je okno. To lze stáhnout a vytáhnout elektromotorem.

Motor má 600 koní

Centrála pro zábavu a komunikaci je ve voze Maybach Landaulet umístěna v zadní konzole. Velký počet odkládacích přihrádek usnadňuje cestujícím vzadu nalézt vhodná místa pro odložení velkých i malých předmětů. Jen ve speciálně sestavených vnitřních výplních dveří je k dispozici deset odkládacích schránek.

V multifunkční středové konzole mezi sedadly je přehrávač DVD, měnič na 6 CD, chladicí box s vlastním elektrickým kompresorem a inteligentní systém, který zajišťuje v bezpečné poloze stříbrné poháry a lahev šampaňského. Číše jsou drženy sponami, které při odložení nádoby automaticky obepnou jejich nožku. Pokud cestující pohár mírně pozvedne, spony se opět uvolní.

Maybach Landaulet pohání motor V12 se zvýšeným výkonem. Inženýři Maybachu zdokonalili tuto poháněcí jednotku společně s experty značky Mercedes-AMG pro modely Maybach 57 S a Maybach 62 S. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly a kapalinovému chlazení stlačovaného vzduchu dosahuje dvanáctiválcový motor ze zdvihového objemu 5980 cm3 nejvyššího výkonu 450 kW/612 k. Maximum točivého momentu 1000 N.m může být využíváno mezi 2000 a 4000 otáčkami za minutu.

Fotogalerii najdete v levém sloupci

--------------------------------------------------------------------------------

Nejen luxusní auta pro vás ke koupi.

 

Právě se děje

Další zprávy