Tesla má konkurenci. Tedy zatím jen hypotetickou. Na veletrhu CES se totiž předvedl koncept závodního vozu budoucnosti, který je prvním počinem nově vzniklé firmy Faraday Future. Ta by měla v blízké době investovat v přepočtu okolo 25 miliard korun do stavby vlastní továrny v Nevadě. V ní bude vyrábět hned několik typů elektromobilů.
Aktuálně představený koncept Faraday Future FFZERO1 je ukázkou toho, co by měla automobilka zvládnout. Za pozornost stojí jeho sci-fi design s nápadnými tvary a kokpitem pro řidiče, který sedí uprostřed ve speciálně skloněném sedadle. To má zaručit menší únavu. Do volantu vozu lze nasadit chytrý telefon, který pak pilota informuje o důležitých parametrech.
Automobilka ovšem na konceptu demonstruje hlavně využití konstrukční platformy VPA, která umožňuje stavbu nejrůznějších typů elektromobilů. Díky tomu, že jsou baterie vozu uloženy uprostřed, může se měnit rozvor. Stačí jen přidávat nebo ubírat články. Firma tak ušetří náklady a přitom může vyvíjet modely s pohonem předních, zadních nebo všech kol.
To je i případ konceptu FFZERO1, který uvádí do pohybu hned čtyři elektromotory. Disponují kombinovaným výkonem 1000 koní, což by mělo zaručit zrychlení z nuly na 100 km/h za tři sekundy. Maximálně by pak měl uhánět rychlostí až 320 km/h. Vzhledem k tomu, že jde o koncept, jsou ale všechny údaje teoretické.
Stejně tak je nutné brát i další technologie na palubě. Auto by totiž podle Faraday Future mělo disponovat autonomním řízením. To by mělo fungovat nejen na běžné silnici, ale také na závodním okruhu, na který je tento koncept určen. Auto se prý dokáže naučit správnou stopu a pak ji přesně zopakovat. Zatím ale neexistuje žádný typ závodů, kterého by se případně takové auto mohlo zúčastnit.