Automobily Cadillac, jakožto jeden ze symbolů USA, zná prakticky každý. Málokdo ale ví, odkud získaly své jméno.
Značka, která 22. srpna 2012 slaví své 110. narozeniny, se zrodila zásluhou mechanika Martina Lelanda v Detroitu. Svým automobilům dal jméno po francouzském generálovi Antoine de la Monthe Cadillacovi, který na počátku 18. století město založil.
Strojařině a zejména péči o kvalitu se Leland naučil ve zbrojovce. V roce 1902 pak převzal firmu Henryho Forda, když tento proslulý podnikatel poprvé zkrachoval. Sám pak ale založenou automobilku Cadillac po sedmi letech prodal General Motors.
Cadillacy vždy patřily mezi technicky nejvyspělejší a také nejdražší vozy. Značka má na svém kontě také řadu prvenství. Například v roce 1910 vyrobila první plně uzavřený vůz, v roce 1912 pak jako první velkosériový výrobce vybavila své auta elektrickým startérem a elektrickými světly a v roce 1915 si americký výrobce připsal další světové prvenství, když uvedl na trh vodou chlazený osmiválcový motor, s nímž auto pokořilo hranici 100 km/hod.
Zlatá 50. a 60. léta
V 50. letech pak přišla firma s posilovačem řízení, klimatizací a v 70. letech zaváděla do sériové výroby některé bezpečnostní prvky, například pásy nebo airbagy.
Mezi nejznámější vozy předválečné éry patřily Cadillac A z roku 1903, Cadillac S z roku 1908 nebo Cadillac LaSale z roku 1927.
Zlatá éra přišla v padesátých a šedesátých letech, kdy značku Cadillac proslavily modely Fleetwood, DeVille nebo Eldorado. Typickým poznávacím znakem bylo tehdy množství chromu a velké zadní ploutve.
Ropná krize ovšem do značné míry zabrzdila vývoj těchto obrovských a nenasytných aut a přišla hubenější léta.
Po dlouhá desetiletí byly Cadillacy pokládány za nejkvalitnější automobily na americké trhu. Poslední studie však ukázaly, že je i v tomto ohledu předstihly výrobky značek Lexus, Jaguar a Porsche.