Hyundai Santa Fe přineslo korejské značce na tuzemském trhu na počátku tohoto tisíciletí první velký úspěch. Dokonce se stalo nejprodávanějším vozem v segmentu sportovně užitkových vozů, což je mimochodem jedna z mála oblastí na trhu nových automobilů, která stále zažívá boom.
Na začátku druhé poloviny září tuzemské zastoupení značky uvedlo na trh již třetí generaci tohoto vozu. Přestože má Hyundai v nabídce ještě větší SUV, již Santa Fe je pořádný kus auta. Jen jediný centimetr mu chybí k dosažení mety 4,7 metru.
Zatímco menší SUV Hyundai vyráběné v Nošovicích, i to větší, mají číselné označení (ix35 a ix55), název středního z nich nadále odkazuje na hlavní město státu Nové Mexiko v USA.
"Je to zavedené jméno v prémiovém segmentu sportovně užitkových vozů, proto jsme u něho zůstali," zní oficiální vyjádření značky Hyundai.
Nový designový směr
Designéři poprvé na tvarech karosérie posunuli dosud používaný fluidní design do další fáze. "Vystihuje intenzivní a dynamickou atmosféru v přírodě, během formování bouře," popisuje záměr tisková zpráva k uvedení modelu.
Hyundai očekává, že nová generace modelové řady Santa Fe nadále posílí postavení své značky na trhu SUV a během prvního plného roku prodeje v roce 2013 získá více než pětiprocentní podíl ve svém tržním segmentu v Evropě.
Nejprodávanější by mělo být provedení s dieselovým turbomotorem 2,2 CRDi s výkonem 197 koní.
Cena na hranici 700 000 korun
Cena nového Santa Fe v základní verzi Comfort 4x2 s motorem 2,4 GDI začíná na 699 990 Kč. V základní výbavě je sedm airbagů, manuální klimatizace, asistent pro sjíždění svahů, LED světla pro denní svícení, rádio, tempomat či síť v zavazadlovém prostoru. Příznivou zprávou pro chodce je, že vůz je sériově vybaven aktivní kapotou, která se při srážce s lidským tělem nadzvihne a ztlumí tak náraz dopadajícího těla. Navigace však není k dispozici ani v nejvyšší výbavě, je nutno za ni připlácet.
Prostřední verze Style 4x4 s motorem 2,2 CRDi je k dostání již od 849 990 Kč.
Stejně jako u všech nově uváděných modelů v Evropě se bude i na novou generaci vozů Santa Fe vztahovat pětiletá komplexní záruka.
S autem jsme se již mohli velmi krátce svézt na silnicích v okolí Berouna. Také díky zadní víceprvkové nápravě je auto i v prudkých zatáčkách snadno ovladatelné, náklony jsou na tak vysoký vůz poměrně mírné.