Experti chtějí v Německu prosadit širší parkovací místa

Michal Karat
30. 3. 2012 2:02
Osobní automobily jsou stále větší, širší a delší. Řidičům to ztěžuje jízdu ve zúžených pruzích, ale také parkování
Foto: Ford

Moderní široká auta jsou příjemná, pokud v nich sedíte, ale začnou vám dělat potíže, jakmile se ocitnete ve zúženém dálničním pruhu. Další problémy čekají na řidiče při parkování.

K nejširším automobilům, které běžně jezdí nejen po německých, ale i po českých silnicích, patří SUV Audi Q7 (šířka 1983 mm), BMW X5 (1933 mm), Volvo XC90 (1936 mm) nebo VW Touareg (1940 mm). Běžnější Škoda Superb má šířku 1817 mm, konkurenční Opel Insignia ale 1856 mm a Ford Mondeo dokonce 1886 mm.

Spolkový svaz německých soudních znalců žádá změny v předpisech, které stanovují rozměry parkovacích míst. Vždyť 85 % všech aut, která se jako nová dnes dostávají na německé silnice, mají karoserii širokou 1,85 m a více. Standardní šířka parkovacího místa 2,3 m by tedy podle svazu měla být zvětšena nejméně na 2,5 m. V případě, že je parkovací místo z obou stran obklopeno stěnami, doporučují experti minimální šířku dokonce 2,75 m, místo současných 2,5 m.

 


 

 

Právě se děje

Další zprávy