Po roce 2035 už se v Evropě nebudou prodávat nová auta poháněná ničím jiným než elektřinou. Přitom ještě před patnácti lety tvořily elektromobily naprosto minoritní část světových prodejů. A přesto jde o jeden z nejstarších druhů pohonu automobilů. V galerii se podívejte, jak šel čas s elektromobily od pravěku až po hypermoderní budoucnost.
Pravěk nabíjení
Na tomto snímku z roku 1909 je vidět, jak se nabíjela elektroauta před více než 113 lety. Mimochodem dnešní velmi skloňovaná myšlenka na výměnu baterií v elektroautech, kdy se jednoduše zamění prázdná za plnou, není nijak nová. Poprvé se objevila už koncem 19. století a do praxe byla třeba v Americe zavedena na počátku druhé dekády 20. století firmou Hartford Electric. Zákazník si koupil nákladní auto (pro jiné vozy služba nefungovala) značky General Vehicle Company, Hartford pak dodal vždy nabitou baterii, zákazník jen platil fixní poplatek a variabilní sumu za ujetý kilometr. Jenomže popularita elektrických aut především po první světové válce začala postupně upadat. Benzin a spalovací auta zlevnily a nevýhody elektroaut v podobě vysoké hmotnosti, malého dojezdu a vysoké ceny se ukázaly v plné nahotě. Postupně tak během 20. let vozidla s elektrickým pohonem z nabídek výrobců vymizela.