Po roce 2035 už se v Evropě nebudou prodávat nová auta poháněná ničím jiným než elektřinou. Přitom ještě před patnácti lety tvořily elektromobily naprosto minoritní část světových prodejů. A přesto jde o jeden z nejstarších druhů pohonu automobilů. V galerii se podívejte, jak šel čas s elektromobily od pravěku až po hypermoderní budoucnost.
Elektrický Renault z USA
Velmi zajímavý elektromobil se objevil v roce 1959 na severoamerickém trhu. Říkal si Henney Kilowatt a využíval karosářských dílů z Renaultu Dauphine. S výkonem 5,2 kW to nebyl úplně rychlík, v konfiguraci se 72V baterií z roku 1960 ale dosahoval rychlosti 96 km/h a na jedno nabití dokázal údajně ujet až kolem sta kilometrů. Prvotní 36V konfigurace byla zhruba na 60 kilometrech. Nakonec ale za dva roky Američané na základech Renaultu vyrobili jen 47 hotových aut. Na elektřinu ještě trh tehdy nebyl připravený.
Nešlo ale o jediný Dauphine pro americký trh předělaný na elektromobil. V 70. letech vláda začala podporovat vývoj a výrobu bezemisních vozidel, na základech Renaultu tak vznikl elektromobil Mars I.