Konkurent číslo 1: BMW i4 - od 1 352 000 Kč
Jak už jsme psali, Ioniq 6 je mezi elektroauty tak trochu solitérem v tom smyslu, že nemá prakticky žádnou přímou konkurenci. Většina značek sází v jeho velikosti na elektrická SUV. Asi nejblíže je tak korejskému modelu BMW i4, které je ale přece jen o chloupek menší, ovšem má také větší kufr. Zatímco i4 vychází z platformy pro spalovací řadu 4, Ioniq stojí na čistě elektrické platformě. Pohon zadních kol je ale u základních verzí pro oba modely standardem.
Technické srovnání
|
Hyundai Ioniq 6 |
BMW i4 |
Rozměry (d/š/v) |
4855/1880/1495 mm |
4783/1852/1448 mm |
Rozvor náprav |
2950 mm |
2856 mm |
Kufr |
401 + 45 l; 401 + 12 l (čtyřkolka) |
470/1290 l |
Základní verze |
111 kW, 53 kWh, dojezd 429 km |
210 kW, 67 kWh, dojezd 482 km |
Prodloužený dojezd |
168 kW, 77,4 kWh, dojezd 614 km |
250 kW, 81,5 kWh, dojezd 589 km |
Čtyřkolka |
239 kW, 77,4 kWh, dojezd 583 km |
400 kW, 81,1 kWh, dojezd 519 km |
Cena od |
1 159 990 Kč |
1 352 000 Kč |
Jak vyplývá z tabulky výše, mnichovský model sice je o kousek menší, ale sází na vyšší výkon. Je to logické, vzhledem k profilaci BMW. Oba elektromobily se nabízejí ve třech verzích: základní a s prodlouženým dojezdem je u obou spojená s pohonem zadní nápravy, propastný je ale rozdíl ve výkonu především u verze s pohonem všech kol, která se ale u BMW prodává jen jako ryze sportovní model M50. Asi těžko pak překvapí, že i4 je dynamičtější než Ioniq 6, který ale zase sází na lepší aerodynamiku, a tedy i vyšší dojezd u dvou ze tří nabízených variant. A to navzdory tomu, že BMW disponuje na papíře o kousek větší využitelnou kapacitou baterie. Žádná z jeho verzí ale neujede na jedno nabití přes 600 km, jakkoliv 589 km modelu s prodlouženým dojezdem se tomu blíží.
Právě "prostřední varianty", tedy verze s větší baterkou, ale pohonem jen jedné nápravy, srovnává co do výbavy i naše hypotetická výbavová tabulka. Co z ní plyne? Především minimální cenový rozdíl mezi oběma vozy. Jakkoliv u základních variant je dvousettisícový rozdíl jasně ve prospěch korejského modelu, modely s větší baterkou už jsou od sebe jen o necelých 18 tisíc korun. U čtyřkolek je pak i vzhledem k rozdílu ve výkonech a faktu, že u BMW jde o verzi vyšperkovanou prvky ze sportovního katalogu M, cenový rozdíl zase vyšší.
Srovnání výbavy
|
Hyundai Ioniq 6 Power Style 4×2 |
BMW i4 eDrive40 |
Cena od |
1 479 990 Kč |
1 497 600 Kč |
Počet airbagů |
7 |
6 |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců a cyklistů |
S - detekce chodců |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Tempomat |
S - adaptivní |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - třízónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12,3 palce |
S - 14,9 palce |
Navigace |
S |
S |
Rádio |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 12,3 palce |
S - 12,3 palce |
Volant |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
kožený + multifunkční |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S - pouze startování |
Parkovací senzory |
S - vpředu a vzadu + kamera |
automatické parkování + kamera |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu a vzadu |
+11 648 Kč (vpředu) |
Automatické stěrače |
S |
S |
Přední světla LED |
S - maticové |
S |
Kola |
litá - 18 palců |
litá - 17 palců |
Co se výbavy týká, je na tom Ioniq 6 o něco lépe než i4. Má třeba (což ani není uvedené v tabulce) sledování slepého úhlu nebo dopravy za vozidlem při couvání. Dále nabízí vyhřívání sedadel v obou řadách i volantu, maticová diodová světla vpředu nebo adaptivní tempomat. U BMW za vyhřívání sedadel musíte připlácet, zase ale dostanete v ceně rovnou parkovací asistent, Hyundai má "jen" senzory vpředu i vzadu. Také klimatizace mnichovského modelu má o zónu více a seznam příplatků je o hodně bohatší, u Hyundai je zájemce odkázán prakticky na pevně dané výbavy s několika málo pakety.