Futuristické Hyundai proti BMW a Tesle. Ioniq 6 vstupuje na český trh za 1,16 milionu

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 12. 2022 6:02
Většina nových elektromobilů spadá do kategorie SUV, případně mezi kompaktní hatchbacky. Hyundai Ioniq 6 je tak jako čtyřdveřové kupé trochu netypickým zástupcem nových elektrických aut. A projevuje se to i na konkurenci, které korejský model, jehož ceny startují na 1,16 milionu korun, zatím příliš nemá. Podívejte se do galerie.

Konkurent číslo 1: BMW i4 - od 1 352 000 Kč

Jak už jsme psali, Ioniq 6 je mezi elektroauty tak trochu solitérem v tom smyslu, že nemá prakticky žádnou přímou konkurenci. Většina značek sází v jeho velikosti na elektrická SUV. Asi nejblíže je tak korejskému modelu BMW i4, které je ale přece jen o chloupek menší, ovšem má také větší kufr. Zatímco i4 vychází z platformy pro spalovací řadu 4, Ioniq stojí na čistě elektrické platformě. Pohon zadních kol je ale u základních verzí pro oba modely standardem.

Technické srovnání

Hyundai Ioniq 6 BMW i4
Rozměry (d/š/v) 4855/1880/1495 mm 4783/1852/1448 mm
Rozvor náprav 2950 mm 2856 mm
Kufr 401 + 45 l; 401 + 12 l (čtyřkolka) 470/1290 l
Základní verze 111 kW, 53 kWh, dojezd 429 km 210 kW, 67 kWh, dojezd 482 km
Prodloužený dojezd 168 kW, 77,4 kWh, dojezd 614 km 250 kW, 81,5 kWh, dojezd 589 km
Čtyřkolka 239 kW, 77,4 kWh, dojezd 583 km 400 kW, 81,1 kWh, dojezd 519 km
Cena od 1 159 990 Kč 1 352 000 Kč

Jak vyplývá z tabulky výše, mnichovský model sice je o kousek menší, ale sází na vyšší výkon. Je to logické, vzhledem k profilaci BMW. Oba elektromobily se nabízejí ve třech verzích: základní a s prodlouženým dojezdem je u obou spojená s pohonem zadní nápravy, propastný je ale rozdíl ve výkonu především u verze s pohonem všech kol, která se ale u BMW prodává jen jako ryze sportovní model M50. Asi těžko pak překvapí, že i4 je dynamičtější než Ioniq 6, který ale zase sází na lepší aerodynamiku, a tedy i vyšší dojezd u dvou ze tří nabízených variant. A to navzdory tomu, že BMW disponuje na papíře o kousek větší využitelnou kapacitou baterie. Žádná z jeho verzí ale neujede na jedno nabití přes 600 km, jakkoliv 589 km modelu s prodlouženým dojezdem se tomu blíží.

Právě "prostřední varianty", tedy verze s větší baterkou, ale pohonem jen jedné nápravy, srovnává co do výbavy i naše hypotetická výbavová tabulka. Co z ní plyne? Především minimální cenový rozdíl mezi oběma vozy. Jakkoliv u základních variant je dvousettisícový rozdíl jasně ve prospěch korejského modelu, modely s větší baterkou už jsou od sebe jen o necelých 18 tisíc korun. U čtyřkolek je pak i vzhledem k rozdílu ve výkonech a faktu, že u BMW jde o verzi vyšperkovanou prvky ze sportovního katalogu M, cenový rozdíl zase vyšší.

Srovnání výbavy

Hyundai Ioniq 6 Power Style 4×2 BMW i4 eDrive40
Cena od 1 479 990 Kč 1 497 600 Kč
Počet airbagů 7 6
Nouzové brzdění S - detekce chodců a cyklistů S - detekce chodců
Asistent pro jízdu v pruzích S S
Tempomat S - adaptivní S
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - třízónová automatická
Dotykový displej S - 12,3 palce S - 14,9 palce
Navigace S S
Rádio S S
Digitální budíky S - 12,3 palce S - 12,3 palce
Volant kožený + multifunkční + vyhřívaný kožený + multifunkční
Bezklíčové odemykání a startování S S - pouze startování
Parkovací senzory S - vpředu a vzadu + kamera automatické parkování + kamera
Vyhřívání sedadel S - vpředu a vzadu +11 648 Kč (vpředu)
Automatické stěrače S S
Přední světla LED S - maticové S
Kola litá - 18 palců litá - 17 palců

Co se výbavy týká, je na tom Ioniq 6 o něco lépe než i4. Má třeba (což ani není uvedené v tabulce) sledování slepého úhlu nebo dopravy za vozidlem při couvání. Dále nabízí vyhřívání sedadel v obou řadách i volantu, maticová diodová světla vpředu nebo adaptivní tempomat. U BMW za vyhřívání sedadel musíte připlácet, zase ale dostanete v ceně rovnou parkovací asistent, Hyundai má "jen" senzory vpředu i vzadu. Také klimatizace mnichovského modelu má o zónu více a seznam příplatků je o hodně bohatší, u Hyundai je zájemce odkázán prakticky na pevně dané výbavy s několika málo pakety.

 

Právě se děje

Další zprávy